نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 17:52

تخصیص 7500 میلیارد تومان به طرح‌های آب و فاضلاب

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، برای تقویت زیرساخت‌ تأمین آب، ۷۵۰۰ میلیارد تومان در ماه اخیر به طرح‌های آب و فاضلاب اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ سیاست دولت در تخصیص اعتبارات عمرانی در شرایط محدودیت منابع، اولویت قائل شدن برای اتمام طرحهای عمرانی با پیشرفت 70 درصد و بیشتر است.

در این زمینه داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه مجازی خود نوشت: « در راستای تکمیل و تقویت زیرساخت‌های تأمین آب،  ۷۵۰۰ میلیارد تومان در ماه اخیر به طرح‌های عمرانی حوزه آب و فاضلاب کشور با هدف تکمیل طرح‌ها تخصیص پیدا کرد».

همچنین اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور از تخصیص ۱۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در ماه گذشته به طرح‌های عمرانی حوزه حمل و نقل کشور خبر داد.

به گزارش فارس ، یکی از ایرادهای اختصاص اعتبار به طرحهای عمرانی در فصل زمستان،‌ عدم امکان اجرای پروژه د ر فصل سرما است،‌ بنابراین تصمیم گیران باید تلاش کنند که اعتبارات به گونه‌ای مدیریت شود که در فصل تابستان به طرح عمرانی پرداخت شود تا امکان تکمیل طرحها بیشتر شود.

در حال حاضر هزاران طرح نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد که منابع محدود بودجه به تنهایی تومان تامین مالی آنها را ندارد،‌ لذا روشهای مشارکت عمومی- خصوصی و روش اهرم کردن منابع دولت با منابع بخش خصوصی و عمومی در تکمیل طرحها باید دنبال شود.

همچنین طرحهای اولویت دار استانها در شورای برنامه ریزی استان مشخص شده و برای تکمیل کردن به سرمایه‌گذارن ارائه شود. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641245

مهمترین اخبار ایران و جهان: