نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 12:16

مردم آمریکا رهبران «غیردموکراتیک» را ترجیح می‌دهند

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که اکثر مردم آمریکا تمایل دارند رهبرانی غیرانعطاف‌پذیر و غیردموکراتیک داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تحقیقات انجام گرفته شده نشان می‌دهد که اکثر مردم آمریکا از هر طیف سیاسی که باشند، بیشتر به دنبال رهبرانی هستند که ضد دموکراتیک و خشن باشند.

به گزارش «پولتیکو»، نتایج بررسی بیش از ۱هزار و ۵۰۰ آمریکایی در یک تحقیقات نشان داده است که بخش بزرگی از آمریکایی‌ها مایل به حمایت از رهبرانی هستند که بیشتر اصول دموکراتیک را در این کشور نقض می‌کنند.

در این راستا، بررسی‌های دو دهه پیش هم در این کشور نشان داد که از هر ۴ نفر آمریکایی ۱ نفرشان از رهبران غیردموکراتیکی حمایت می‌کنند که سازش‌ناپذیر هستند. این افراد عنوان می‌کردند که تمایل دارند، کارشناسانی غیرمنتخب برای آنها تصمیم‌گیری کند. اکنون این بررسی ۲۰ سال بعد دوباره تکرار شده است.

طبق بررسی‌های انجام گرفته شده اظهارات غیردموکراتیک توسط اعضای هر دو حزب ایالات‌متحده پذیرفته می‌شود اما از سوی جمهوری‌خواهان بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرد.

حدود ۹۰ درصد از جمهوری‌خواهان از رهبران سرسختی حمایت می‌کنند که گروه‌هایی را «ارزش آمریکا را تضعیف می‌کنند»، سرکوب می‌کنند. بیش از نیمی از دموکرات‌ها هم همین موضع را دارند. علاوه بر این، تقریبا نیمی از شهروندانی که قویا از حزب جمهوری‌خواه حمایت می‌کنند و بیش از یک سوم از کسانی که به شدت از حزب دموکرات حمایت می‌کنند، این اقدام را که افراد برای دستیابی به «اهداف سیاسی» خود «قوانین را تغییر دهند» قابل قبول می‌دانند.

در همین راستا، تحقیق دیگری نشان می دهد که آمریکایی ها، در هر دو طیف سیاسی حاضرند اصول و شیوه های دموکرایتک را برای پیروزی حزب سیاسی خود در انتخابات قربانی کنند. در این رابطه طرفداران هر حزب، حزب مقابل را نوعی تهدید وجودی برای کشور می‌بینند و آنها را افرادی ناصادق، غیراخلاقی و نادان می‌دانند.

تمام این شواهد نشان می‌دهد، افراد بیشتری در شرایط خاص در آمریکا مایل به حمایت از خشونت سیاسی هستند. بر این اساس، اکثر شهروندان آمریکایی رهبرانی را ترجیح می‌دهند که مایل به تضعیف اصول دموکراسی هستند. اگرچه اکثر آمریکایی‌ها این باور را قبول ندارند، با این حال بخش قابل توجهی از آنها این باور را قبول دارند و از آن حمایت می‌کنند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621689

مهمترین اخبار ایران و جهان: