نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 11:40

ضرورت اهدای خون در روزهای سرد سال

مدیرکل انتقال خون مازندران با تاکید بر اهمیت و ضرورت اهدای خون در استان، گفت: باتوجه به سرمای هوا و بارندگی، روند کاهشی ذخیره خون را شاهد هستیم که در حال حاضر همه گروه‌های خونی به ویژه +O، +A،+B + و –O مورد نیاز است.

عبدالله محمدی‌فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره خون در لبه مرز قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به سرمای هوا و بارندگی، روند کاهشی ذخیره خون را شاهد هستیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به دایر بودن  پایگاه‌های انتقال خون در استان،گفت: واحد خون طی روزهای پنج‌شنبه در مرکز طوبا دایر شد که اهداکنندگان می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۲ برای خونگیری به این مرکز هم مراجعه کنند.

محمدی‌فیروزجایی گفت: اگر شاهد تداوم استقبال اهداکنندگان خون باشیم فعالیت مرکز انتقال خون در مرکز کلینیک طوبا ساری به دو روز در هفته افزایش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت اهدای خون در استان، تصریح کرد: مازندران به‌واسطه دارا بودن ۴۷ بیمارستان و مرکز درمانی و حدود ۱۴هزار بیمار خاص ازجمله  تالاسمی، سرطانی، هموفیلی و دیالیزی و همچنین گردشگر پذیری استان، سوانح و تصادفات جاده ای لازم است شاهد حضور مستمر اهداکنندگان در امر انسان‌دوستانه اهدای خون باشیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه کماکان وضعیت ذخایر خون شکننده است، گفت: در حال حاضر همه گروه‌های خونی به ویژه +O، +A،+B + و  –O مورد نیاز است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660001

مهمترین اخبار ایران و جهان: