نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 20:48

نظارت و ارزشیابی از اجزای مهم برنامه درسی و آموزشی است

کرج- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز گفت: نظارت و ارزشیابی از اجزای مهم برنامه درسی و آموزشی است که باید مورد اهمیت ویژه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، رؤیا عسگر پور عصر چهارشنبه در دوره توانمند سازی کارکنان سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: نظارت و ارزشیابی از اجزای مهم برنامه درسی و آموزشی است که باید مورد اهمیت ویژه قرار گیرند.

وی افزود: جلسه توانمند سازی کارکنان ادارات سوادآموزی با محوریت شاخص‌های ارزیابی عملکرد و نظارت و ارزشیابی بر کلاس‌های سوادآموزی برنامه ریزی و اجرایی شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: این دوره در راستای توانمند سازی کارکنان ادارات سوادآموزی، مسئولین سوادآموزی و مدیران مراکز یادگیری محلی با موضوعات شاخص‌های ارزیابی عملکرد سوادآموزی و همچنین نحوه نظارت و ارزشیابی کلاس‌های سوادآموزی در اردوگاه آیت الله طالقانی شهرستان طالقان به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه کارکنان در هر سطحی نیازمند آموزش، یادگیری، کسب دانش و مهارت‌های جدید هستند، خاطرنشان کرد: باید همواره برای بهتر انجام دادن وظایف خود، روش‌ها و اطلاعات جدیدی کسب کنیم که به همین منظور دوره‌های آموزشی در طول سال برگزار می‌شود.

عسگرپور تصریح کرد: مستند سازی اقدامات انجام شده و گزارش مطابق با چارچوب‌های ستادی و سازمانی در بررسی عملکرد می‌تواند منجر به شناسایی دقیق نقاط قوت و ضعف گردد که همگی باید با هم تلاش کنیم که روند مثبتی در ارزیابی عملکرد یک ساله خود داشته باشیم.

وی یادآور شد: باید برنامه‌ریزی صحیح و دقیق بر مبنای سند تحول و سیاست‌های سازمان نهضت سوادآموزی باید طرح ریزی کنیم که به تحقق اهداف کمی و کیفی مورد انتظار از سوادآموزی استان منجر شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: نظارت بر آموزش سوادآموزان و اثر بخشی روش‌های تدریس از موارد حائز اهمیت در سنجش و ارزشیابی در سوادآموزی است که مستلزم برنامه‌ریزی دقیق، آشنایی با دستورالعمل‌های برگزاری آزمون‌ها و استفاده از عوامل اجرایی خبره است.

وی اظهار کرد: این جلسه با حضور خانم فرزام مدرس شاخص‌های استانی و ستادی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز برگزار گردید تا به صورت تخصصی چالش‌ها و مسائل مربوط به شاخص‌های ارزیابی عملکرد ادارات مورد بررسی قرار گیرد.

در پایان جلسه ضمن قدردانی از زحمات همکاران حوزه سوادآموزی با اهدا هدایایی تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1219445

مهمترین اخبار ایران و جهان: