نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 10:23

راهکار میراث فرهنگی برای مرمت خانه همدانی‌های رشت چیست؟

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه خانه همدانی‌ها در رشت مرمت و احیا می‌شود، گفت: صدور تغییر کاربری بنا و معرفی سرمایه گذاران در قالب خرید یا اجاره به شرط مرمت بنا از جمله راهکارهای احیا و بازسازی ساختمان‌های تاریخی است.

به‌گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید شهردار رشت و کارشناسان فنی میراث فرهنگی از خانه تاریخی همدانی‌ها در بازار شهر رشت اظهار کرد: طی بررسی‌های انجام شده در این بازدید میدانی، هماهنگی‌های لازم برای صدور مجوزهای لازم نسبت به پاکسازی محیط و گیاه‌زدایی از این بنا صادر شد. 

وی با بیان اینکه خانه همدانی‌ها در رشت مرمت و احیا می‌شود، گفت: صدور تغییر کاربری بنا و معرفی سرمایه گذاران در قالب خرید یا اجاره به شرط مرمت بنا از جمله راهکارهای احیا و بازسازی ساختمان‌های تاریخی است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تمایل وراث ساختمان همدانی به حفظ و احیاء بنای تاریخی را قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد با خرید یا اجاره ساختمان توسط سرمایه گذاران، روند احیاء، مرمت، بازسازی و بهره برداری این بنای تاریخی ارزشمند در دستور کار قرار می‌گیرد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1258401

مهمترین اخبار ایران و جهان: