نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 15:37

سامانه‌های نوین آبیاری در استان سمنان اجرایی شود

سمنان- امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه مدیریت مصرف آب یکی از مهمترین نیازهای استان است، گفت: باید سامانه‌های آبیاری نوین در استان اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای نماز جمعه این شهر ضمن بیان اینکه استان سمنان با تنش آبی روبرو است، تاکید کرد: مدیریت مصرف آب یکی از مهمترین نیازهای استان است.

وی با بیان اینکه راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت منابع آبی باید در دستور کار قرار گیرد، ابراز کرد: در شرایط کم آبی مدیریت مصرف یکی از مهمترین مسائلی است که مسئولان و مردم باید به آن دقت داشته باشند.

امام جمعه موقت سمنان خواستار تقویت اجرای سامانه‌های نوین آبیاری شد و گفت: در این مسیر می‌بایست از ظرفیت دانش بنیان‌ها بهره‌گیری کرد تا بهترین نتیجه را گرفت.

رستمیان با اشاره به اینکه مدیریت مصرف مورد توجه ویژه باشد، گفت: انتظار می‌رود صرفه‌جویی در مصرف انرژی مدنظر بخش‌های مختلف به خصوص ادارات باشد.

وی با بیان اینکه در آستانه هفته محیط زیست از مسئولان استان سمنان انتظار می‌رود که بیشتر به موضوع بهداشت محیط زندگی شهری دقت داشته باشند، افزود: در این مسیر، تفکیک زباله از مبدا و مدیریت پسماند در همه شهرهای استان سمنان انتظار است.

امام جمعه موقت سمنان بیان کرد: تفکیک پسماند از مبدا در خانه به عنوان راهکاری در حفظ محیط‌زیست مورد توجه باشد تا بتوانیم هم محیط زیست شهری مان را پاکیزه کنیم و هم بتوانیم از زباله و پسماند آن بهره اقتصادی ببریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1272945

مهمترین اخبار ایران و جهان: