نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 14:08

نیروهای امدادی در اصفهان تا روز یکشنبه به حالت آماده‌باش درآمدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به علت استقرار سامانه ناپایدار جوی و همرفتی تا آخر روز یکشنبه در استان، مدیریت بحران برای ارائه خدمات امدادی به عوامل امدادی استان اعلام آماده‌باش داده است.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: به علت استقرار سامانه ناپایدار جوی و همرفتی تا آخر روز یکشنبه در استان، مدیریت بحران برای ارائه خدمات امدادی به عوامل امدادی استان اعلام آماده‌باش داده است.

وی با اشاره به اعلام هشدار بارندگی برای مناطق شمال و شرق استان افزود: در مناطق شرق و شمال استان، اردستان، نایین، نطنز، کاشان، آران و بیدگل، خوروبیابانک، جندق، انارک، هرند، اژیه، ورزنه و مناطق کوهپایه بارش‌های همرفتی معمولا به صورت رگباری و بهاری شدت پیدا می‌کند و منجر به سیلاب‌های نقطه‌ای در مناطق مرتفع و دامنه کوهپایه‌ها می‌شود.

شیشه‌فروش با اشاره به سیل اردستان گفت: شدت سیلاب در بالادست حوضه زیاد بود و بیش از ۲۰ میلی‌متر در بالادست حوضه آبریز روستا نهوج بارندگی شده بود و منجر به ایجاد سیلاب در رودخانه شد و در ادامه سیلاب وارد روستا شد و به خانه‌ها آسیب وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به کشته شدن ۳ نفر در روستای نهوج شهرستان اردستان و یک نفر در کوهپایه در محور مشکنان به تودشک بر اثر سیل خاطرنشان کرد: در اثر حوادث سیل و مخاطرات جوی خساراتی به بخش‌های کشاورزی، اماکن مسکونی، راه‌ها، پل‌ها، تأسیسات شهری و روستایی، معابر، بخش دام و طیور و زنبور عسل، شبکه‌های برق و آب وارد شد.

وی ادامه داد: شب گذشته تیم‌های ارزیاب خسارات از هلال احمر، بنیاد مسکن، راهداری، جهاد کشاورزی و شرکت برق در مناطق سیل‌زده از جمله کوهپایه، ارزدستان و نایین حضور داشتند و نسبت به ارزیابی خسارات و پیگیری بازسازی آسیب‌ها و رفع خطر از مناطق  اقدامات لازم را انجام دادند.

شیشه‌فروش با اشاره به سیل بردگی خودروی پراید در محور مشکنان به تودشک که سبب فوت راننده پراید شد، گفت: جستجو همچنان برای یافتن یک نفر سرنشین پراید در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: از چند روز قبل به صورت مداوم هشدارهای ایمنی به دستگاه‌های امدادی درخصوص آمادگی در برابر حوادث ابلاغ و اطلاع‌رسانی شده بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تعمیر خط لوله خیابان حکیم نظامی، عنوان کرد: خط لوله واقع در خیابان حکیم نظامی که نشتی داشته و مربوط به انتقال آب برای امور فضای سبز به صفه بود نیاز به تعمیر واشر داشته و عملیات تعویض واشر در حال انجام است.

۴۰ نفر نجاتگر در قالب ۱۲ تیم عملیاتی به مناطق شرق اعزام شدند

بنا بر اعلام روابط عمومی هلال‌احمر اصفهان تا شب گذشته ۴۰ نفر نجاتگر در قالب ۱۲ تیم عملیاتی به مناطق شرق اعزام شدند و همچنین به یک خانواده ۹ نفره عشایری در منطقه امین‌آباد شهرضا امدادرسانی انجام شد و اقلام غذایی و پتو بین آن‌ها تقسیم شد.

در حال حاضر هم یک تیم ۲۰ نفره در حال جستجو برای یافتن فرد مفقود در منطقه تودشک است و
یک تیم ۱۰ نفره هم در منطقه نهوج اردستان در حال امدادرسانی به مردم آسیب دیده هستند.

به گزارش فارس، بارش شدید باران در برخی از شهرستان‌های استان اصفهان خسارت جانی و مالی به همراه داشت و سبب کشته شدن ۴ نفر شد.

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اصفهان تا اوایل هفته آینده شرایط برای ایجاد ناپایداری‌های همرفتی به صورت افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، تگرگ، تنش دمایی، گاهی وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای بر روی کل استان پیش‌بینی شده است.

همچنین وزیر کشور در گفت‌وگوهای تلفنی با استاندار اصفهان و فرماندار اردستان، در جریان آخرین وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان استان و برخی نقاط شهرستان اردستان قرار گرفت.

 وزیر کشور در این گفت‌وگوها ضمن تأکید بر آماده‌باش ستاد مدیریت بحران استان اصفهان، بر عزم وزارت کشور برای کمک به مناطق درگیر بحران در استان و تلاش شبانه‌روزی برای جبران خسارت، امدادرسانی به آسیب دیدگان ناشی از سیلاب‌های اخیر و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف در این راستا تأکید کرد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1272889

مهمترین اخبار ایران و جهان: