نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 11:46

رقابت حدود ۷۵ هزار داوطلب ورود به دانشگاه ها در خراسان رضوی

رقابت ۷۴ هزار و ۸۱۷ نفر از داوطلبان ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور برای نخستین بار در زمستان از امروز و همزمان با سراسر کشور در ۲۷ شهرستان خراسان رضوی و ۳۶ حوزه اصلی امتحانی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آزمون سراسری 1402همزمان با سراسر کشور با حضور بیش از 74 هزار داوطلب در استان خراسان رضوی آغاز شد.نوبت اول آزمون سراسری گروه تجربی (صبح پنجشنبه۲۹‌دی‌ماه) ،زبان‌های خارجی (عصر پنجشنبه ۲۹‌دی‌ماه)،‌ گروه ریاضی و گروه انسانی (صبح جمعه ۳۰‌دی‌ماه) و گروه هنر (عصر جمعه ۳۰‌دی‌ماه) در استان خراسان  رضوی برگزار خواهد شد.

مجید سالاری، نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تعداد ۷۴ هزار و ۸۱۷ نفر در خراسان رضوی در آزمون سراسری دی‌ماه امسال ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۳۵ هزار و ۴۰۹ نفر از داوطلبان مشهدی در هفت حوزه امتحانی دانشگاه‌های فردوسی، خیام، امام رضا(ع)، سجاد، علوم پزشکی، شهید منتظری و جهاد دانشگاهی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی تصریح کرد: ۵۹ درصد این تعداد خانم و ۴۱ درصد هم آقا هستند که در ۲۷ شهرستان و ۳۶ حوزه امتحانی استان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی در خصوص آمار شرکت‌کنندگان در هر کدام از گروه‌های آزمایشی، بیان کرد: در سطح استان ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان در گروه آزمایشی ریاضی، ۴۶ درصد در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۳۲ درصد در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۴ درصد در گروه آزمایشی هنر و ۶ درصد در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت نام کرده‌اند.

سالاری ادامه داد: همچنین در سطح مشهد نیز ۱۶ درصد شرکت‌کنندگان در گروه آزمایشی ریاضی، ۴۹ درصد در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۲۴ درصد در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۵ درصد در گروه آزمایشی هنر و ۶ درصد در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در آزمون سراسری دی‌ماه امسال ثبت نام کرده‌اند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 985801

مهمترین اخبار ایران و جهان: