نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 14:13

جان‌فدا| امام جمعه شاهرود: شهید سلیمانی مردانه مقابل فتنه‌های بین‌المللی ایستاد

امام جمعه شاهرود با اشاره به سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: این شهید مردانه مقابل فتنه‌های بین‌المللی ایستاد و نتیجه گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام‌ عباس امینی، امام جمعه شاهرود ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر اظهار کرد: بخشی از فتنه ۱۳۸۸ با فتنه اخیر مشترک بود و بر همه ما لازم است تا در سالگرد حماسه نهم دی، این حماسه را زنده نگه داریم و عبرت‌ها و درس‌های آن را فراموش نکنیم.

وی با بیان اینکه سال‌هاست انگلیس، آمریکا و استکبار جهانی ابزار دروغ و فریب را استفاده می‌کنند، گفت: کلیدواژه «تقلب» در فتنه ۱۳۸۸ یک دروغ بزرگ بود که آن‌قدر گفتند تا بخشی از مردم باور کردند.

امام جمعه شاهرود گفت: انسان به حقش تعصب دارد و فتنه از دروغ بزرگ تقلب شروع شد که هنوز هم سرانش به اشتباه خود اعتراف نکرده‌اند.

امینی افزود: فتنه اخیر هم از یک دروغ یعنی کشته شدن یک زن شروع شد و تکثیر آن و اطلاعیه و تحلیل و مواضع غلط آن را ادامه داد. چه خون‌های مظلومی که ریخته شد و عاملان آن باید پاسخگو باشند بسط‌دهندگان دروغ مجازات شوند.

وی با تأکید بر لزوم بصیرت‌افزایی در فتنه‌ها اظهار کرد: فتنه‌گران امروز هم به منافع ملی کشور لطمه می‌زنند و باید پاسخگو باشند و «زن، زندگی، آزادی» شعار درستی است؛ اما آنها دروغ می‌گویند که هدفشان احترام به زنان است.

امام جمعه شاهرود ادامه داد: آزادترین ملت منطقه، ملت ایران است که سرنوشت خود را در دست گرفته و پیش می‌رود.

امینی با اشاره به سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی که شهید بصیر است، افزود: این شهید مردانه مقابل فتنه‌های بین‌المللی ایستاد و نتیجه گرفت.

وی با بیان اینکه خداوند در هر دوره‌ای افرادی را برای جامعه حجت قرار می‌دهد، افزود: در دوران انقلاب اسلامی، حجت‌هایی داشتیم و شهید سلیمانی برای همه دنیا حجت است؛ چون برای کل مردم منطقه خیرخواهی کرد و وقت گذاشت و دل به دنیا نداشت.

امام جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی یکی از الگوهای جامعه برای هر موضوعی است، گفت: دشمن چقدر پلشتی کرد که این فرمانده مخلص را زود از ما گرفت؛ اما این شهید عزیز یک حجت غیرمعصوم خدا بر ماست و باید در میان ما زنده نگه داشته شود و مکتبش را معرفی کنیم.

امینی گفت: تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ و منسجم باشد تا اقتدار اقتصادی فراهم شود و در شهرستان شاهرود، مسؤولان دقت داشته باشند تا امور مراکز اقتصادی و تولیدی و مولد را تسهیل کنند.

وی با اعتراف رئیس‌جمهور فرانسه در اردن افزود: مسائل منطقه را جز با حضور ایران را نمی‌تواند حل کرد و شیطنت غربی‌ها این بوده که می‌خواهند جلوی رشد ایران را بگیرند.

امام جمعه شاهرود گفت: غربی‌ها باید بدانند که ایران نفوذ معنوی در منطقه دارد و نمی‌توانند مسائل لبنان، سوریه، یمن، فلسطین، پاکستان و ... را بدون حضور و تأثیرگذاری ایران حل کنند.

امام جمعه شاهرود از مردم و مسؤولان و هیأت‌های عزاداری شهرستان برای تشییع سه شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و بزرگداشت حماسه نهم دی تقدیر کرد.

پایان پیام/74036/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 943689

مهمترین اخبار ایران و جهان: