نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 09:42

اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان سمنانی حضوری برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: با دستور وزیر آموزش و پرورش، اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان استان سمنان به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان صبح امروز در جلسه بررسی «جهاد تبیین» به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان، دهه بصیرت و میثاق با ولایت را گرامی داشت و اظهار کرد: برای تحقق ۱۰۰ درصدی طرح جهاد تبیین باید تقسیم کار در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان انجام شود.

وی تصریح کرد: رویکرد شورای فرهنگ عمومی که رویکردی فرهنگی و کارشناسی بوده، بسیار مناسب و قابل تقدیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: بنا بر تأکید مقام معظم رهبری در حوزه‌های اجتماعی نیازمند کار فوق‌العاده هستیم که با مطالبه‌گری و همچنین فعال کردن و استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش می‌توان به این مهم دست یافت.

ریواده گفت: با پیگیری‌های استاندار سمنان و دستور وزیر آموزش و پرورش، اردوی راهیان نور به‌صورت حضوری انجام می‌شود که تأثیر مثبت بسیار بیشتری روی خصوصیات اخلاقی و رفتاری دانش‌آموزان خواهد داشت.

وی افزود: فعالیت رسانه‌ای دانش‌آموزان باید افزایش یابد و از ظرفیت خبرگزاری پانا بیشتر استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: آموزش مهارت‌های زندگی جزو اولویت‌ها و ضرورت‌های مهم جامعه است و آموزش آن باید برای همه افراد ازجمله کارکنان دولت انجام پذیرد.

ریواده گفت: یکی از روش‌های مناسب و مؤثر جهاد تبیین، سوق دادن برنامه‌های فرهنگی دانش‌آموزی به مساجد و محلات است که باعث ایجاد امید و همچنین بسترسازی مناسب برای کشف استعداد در حوزه‌های مختلف بین دانش‌آموزان می‌شود.

وی ادامه داد: در طول فعالیت دولت سیزدهم، اتفاقات مناسبی در حوزه مبلغان دینی و استفاده از ظرفیت‌های آنان رخ داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: باید نیازها و استعدادهای دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف مانند علمی، فناوری، ورزشی و همچنین نشاط با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی و تأمین شود.

ریواده ادامه داد: از نخبگان هنری استان سمنان می‌توان برای کمک به دانش‌آموزان مانند فعالیت در حوزه‌های تئاتر، موسیقی‌های فرهنگی و انقلابی و... استفاده شود.

وی تصریح کرد: با پیشنهاد و پیگیری استاندار سمنان از وزیر آموزش و پرورش، استان سمنان آمادگی دارد پایگاه و محور برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور در آموزش و پرورش باشد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 949145

مهمترین اخبار ایران و جهان: