نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 17:42

روسیه: ۹ حمله اوکراین در محورهای مختلف دفع شدند

وزارت دفاع روسیه از دفع حملات ارتش اوکراین در جریان درگیری‌های شبانه‌روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه آخرین تحولات میدان نبرد با اوکراین را طی شبانه‌روز گذشته اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که ارتش این کشور موفق به دفع ۵ حمله اوکراین در مسیر دونتسک شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه حمله اوکراین را در محور زاپروژیا دفع کرد. درنتیجه درگیری در این محور، ارتش اوکراین ۱۴۵ نظامی خود را از دست داد.

در این گزارش آمده است که در درگیری در این محور دو تانک، سه خودرو و یک سامانه موشکی ضدهوایی «استورمر اچ‌وی‌ام» ساخت انگلیس و متعلق به ارتش اوکراین منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که در شبانه روز گذشته، سه حمله ارتش اوکراین در مسیر جنوب دونتسک دفع شد. در اثر درگیری در این منطقه، ۱۶۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اخیراً در مطلبی نوشت: علت اصلی ناکامی ضدحملات ارتش اوکراین در جنوب این کشور علیه مواضع ارتش روسیه به باور کارشناسان نظامی به این واقعیت برمی‌گردد که تعداد زیادی از نظامیان کی‌یف در شرق این کشور مستقر شده‌اند و دولتمردان اوکراین توصیه کارشناسان در تمرکز نیروها در یک جبهه واحد را نادیده گرفته است.

به نوشته نیویورک تایمز، تحلیلگران نظامی بر این باورند که ضدحملات کی‌یف علیه روسیه به علت استقرار تعداد زیادی از نیروهای آنها در شرق، عامل ناکامی کی‌یف بوده و به تازگی آنان دریافته‌اند که باید نیروهای خود را در یک جهت متمرکز کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495001

مهمترین اخبار ایران و جهان: