نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 21:19

مرکز کهگیلویه و بویراحمد از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد صاحب سینما می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نبود سینما در مرکز استان مطالبه مردم است که با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاسوج صاحب سینما می‌شود‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی احمدزاده در آیین اختتامیه شصت و هفتمبن جشنواره فیلم منطقه‌ای دنا که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد گفت: ۱۰ استان در این جشنواره شرکت کردند که امیدواریم دستاوردهای خوبی برای فرهنگ و هنر کشور به همراه داشته باشد.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هنر سبب رشد و پیشرفت جامعه می‌شود، افزود: مجتمع فرهنگی یاسوج یکی از دغدغه‌های هنرمندان بوده که خوشبختانه به سرمایه‌گذار واگذار شد و کار در این مجتمع در حال انجام است.

 وی عنوان کرد: حجم سرمایه‌گذاری این مجتمع فرهنگی ۲۷۰ میلیارد تومان می‌باشد و قرار است فاز اول آن ۲۲ بهمن سال جاری به بهره‌برداری برسد.

احمدزاده عنوان کرد: در سفر دور دوم دولت به استان با رایزنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه فرهنگ و هنر استان اختصاص داده شد که رقم بی‌نظیری است.

 وی با اشاره به نبود سینما در مرکز استان گفت: زمین برای ساخت سینما در یاسوج اختصاص داده می‌شود و مرکز استان با بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صاحب سینما می‌شود.

احمدزاده عنوان کرد: برآورد شده برای ساخت سینما به رقمی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز باشد.

وی از آمادگی ساخت زندگینامه سرداران شهید کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: شهید طیب فرزند استان دانشجوی دانشگاه آمریکا بود که با آغاز جنگ، دانشگاه را رها کرد و با حضور در جنگ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: قرار بود که فیلم زندگینامه این شهید والامقام با مشارکت حوزه هنری احداث شود که استان آمادگی ساخت این فیلم را دارد.

 استاندار در پایان با اشاره به اینکه در سفر اول و دوم دولت اعتبارات خوبی به حوزه‌های مختلف اختصاص داده شد، گفت از کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر و در جهت رونق اشتغال و توسعه فرهنگ و هنر سرمایه‌گذاری کنند حمایت می‌کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519101

مهمترین اخبار ایران و جهان: