نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 12:57

100 دستگاه ماشین جدید به سازمان حفاظت محیط زیست اضافه می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در آینده نزدیک ۱۰۰ دستگاه ماشین جدید به سازمان حفاظت محیط زیست اضافه و پس از آن بین استان‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی سلاجقه ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان بروجن گفت: شهرستان بروجن یکی از شهرستان‌های حائز اهمیت است که باید برای آن کاربرگ ویژه‌ای باز شود و زیرساخت‌ها و معاونت تالابی آن هم از لحاظ اعتباری و هم از لحاظ ساختاری تقویت شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، با اشاره به تالاب چغاخور، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های بهره‌بردار از این تالاب باید نسبت به تغییر کاربری‌ها و جلوگیری از ورود مواد آلاینده به تالاب کارگروهی تشکیل دهند.

وی اضافه کرد: طرح اولیه برای تبدیل این مکان به طبیعت‌گردی گسترده و توسعه گردشگری نیز انجام شده است که باید ظرفیت‌ها به خوبی سنجیده شود؛ همچنین پیگیری‌های لازم برای تبدیل تالاب گندمان به شهرتالابی صورت گیرد.

سلاجقه بیان کرد: برای افزایش تجهیزات و وسایل نقلیه نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است و در آینده نزدیک ۱۰۰ دستگاه ماشین جدید به سازمان حفاظت محیط زیست اضافه می‌شود و پس از آن بین استان‌ها توزیع می‌شود.

گندمان به شهر تالابی کشور تبدیل می‌شود

در ادامه فتاح کرمی نیز با اشاره به مصوبات جلسه گفت: شهرستان بروجن با دارابودن هفت نقطه تالابی به مساحت پنج هزار هکتار یکی از تالابی‌ترین نقاط کشور است و ارتباط تنگانگی میان معیشت مردم و این تالاب‌ها وجود دارد.

فرماندار شهرستان بروجن افزود: تسریع در ثبت شهر گندمان به عنوان شهرتالابی کشور، احداث جاده سلامت در حاشیه تالاب، پاکسازی تالاب چغاخور، بسترسازی و زیباسازی تالاب‌ها برای استفاده گردشگران و تقویت تجهیزات حفاظت از محیط‌زیست از مصوبات این جلسه است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466101

مهمترین اخبار ایران و جهان: