نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 19:34

۱۵۰ پروژه بخش کشاورزی در استان سمنان افتتاح می‌شود

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: طی هفته دولت سال جاری در سراسر استان ۱۵۰ پروژه مجموعه جهاد کشاورزی شامل دامداری، کشاورزی و … مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا قاسمی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها از افتتاح ۱۵۰ پروژه جهاد کشاورزی طی هفته دولت خبر داد و ابراز کرد: ۱۳۴ پروژه عمرانی و ۱۶ پروژه اقتصادی با حضور مسئولان در سراسر استان سمنان با موضوعات مختلف شامل دامداری، کشاورزی، آبیاری، گلخانه و … بهره بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برای این طرح‌ها یک هزار و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: بخش عمده این پروژه‌ها تثبیت اشتغال موجود در بخش جهاد کشاورزی را به همراه خواهد داشت و در کنار آن ۱۰۰ شغل جدید نیز ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان کشاورزی استان سمنان گفت: با توجه به اینکه آب مهمترین چالش بخش جهاد کشاورزی استان است، طبیعتاً بیشترین طرح‌های عمرانی هفته دولت این سازمان نیز به مقوله توسعه سامانه‌های آبیاری، مرمت قنوات، احداث کانال‌های انتقال آب، انتقال آب با لوله و … اختصاص خواهد داشت

قاسمی با بیان اینکه بهسازی و نوسازی اراضی کشاورزی بخش دیگری از پروژه‌های عمرانی هفته دولت جهاد کشاورزی استان را شامل می‌شود، ابراز کرد: از دیگر پروژه‌های هفته دولت سازمان جهاد کشاورزی، به طرح‌های آبخیزداری شامل بندهای سنگی و ملاتی و … می‌توان اشاره کرد که توسط منابع طبیعی به عنوان هم خانواده جهاد کشاورزی استان سمنان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه بهسازی چشمه و مرمت قنوات و بهسازی راه‌های عشایری از جمله اصلی ترین طرح‌های جهاد کشاورزی استان سمنان طی هفته دولت در بخش عشایری است، بیان کرد: بخشی از طرح‌های اقتصادی مرتبط با بخش دام و طیور خواهند بود که از جمله آنها می‌توان به راه اندازی واحدهای جدید پرورش گاو شیری، گوساله پرواری، دام سبک و … اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه واحد پرورش مرغ گوشتی و شترمرغ نیز طی هفته دولت در استان افتتاح خواهد شد، گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای و افتتاح واحدهای گلخانه نیز از مهمترین طرح‌های جهاد کشاورزی استان در بحث تولیدات گیاهی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465045

مهمترین اخبار ایران و جهان: