نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 15:29

رئیس‌جمهور تکلیف ایجاد پتروشیمی در میانکاله را مشخص می‌کند

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: درباره احداث پتروشیمی در میانکاله تا زمانی‌که کار دست ما بود نظرمان را اعلام کردیم ولی اکنون از حوزه ما خارج شد و انشاءالله خود مجموعه رئیس‌جمهوری تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بعداظهر امروز در سفر به مازندران گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامیداشت یادوخاطره شهیدان رجایی و باهنر؛ اسوه‌های خدمت، اظهار کرد:  دستاوردهای دولت به‌عنوان زیرساخت‌های خدمت‌رسانی در حال افتتاح است.

وی با بیان اینکه روز گذشته ۵۷ طرح و پروژه ملی در سطح کشور در حوزه مسائل محیط زیست کشور را افتتاح کردیم، گفت: این مهم در حوزه‌های مختلف پاسگاه‌ها، ساختمان‌های محیط زیست، پایگاه‌های اطفای حریق، تصفیه‌خانه‌های متعدد و سایر بوده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با اعلام اینکه دولت مردمی دستاوردهای خودش را به مردم نشان می‌دهد، تصریح کرد: تصفیه‌خانه مجموعه کاله به‌عنوان مجموعه تولیدی موادغذایی کشور گام مهمی در صنعت گوشتی و لبنی کشور است، افتتاح این طرح خوبی در راستای جلوگیری از بسیاری از مشکلات و مسائل است.

سلاجقه بیان کرد: در دولت مردمی بحث ایجاد تصفیه‌خانه برای هر پروژه جدید صنعت و حتی مباحث مربوط به معدن اولویت اول است که دستاورد خیلی بزرگی است به این معنا که منابع آب با مشکل مواجه هستند و بازچرخانی آن در همان مجموعه در مدیریت مصرف آب موثر خواهد بود.

وی در ارتباط با آخرین تصمیمات درباره ایجاد پتروشیمی میانکاله، تصریح کرد: در این مسئله بحث فرد مطرح نیست،  بلکه دستگاه تخصصی محیط زیست همه کارها را در قالب فرآیند بررسی و اظهارنظر می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: الان باتوجه به فرآیند این پروژه در کمیسیون زیربنایی دولت است که خود رئیس‌جمهور تصمیمات نهایی را می‌گیرند.

سلاجقه با اعلام اینکه نظرمان را اعلام کردیم و از مجموعه ما خارج شد، گفت: تا زمانی‌که کار دست ما بود نظرمان را اعلام کردیم ولی اکنون از حوزه ما خارج شد و انشاءالله خود مجموعه رئیس‌جمهوری تصمیم‌گیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما مطالبه‌ای می‌خواهند که هم حفظ محیط‌زیست انجام شود و هم توسعه به نحو مطلوب صورت گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اعلام اینکه توسعه زیرساخت‌ها با مشکل مواجه است، گفت: ناترازی در بخش‌های مختلف کشور دال بر این است زیرساخت‌ها مشکل دارد ما در مجموعه محیط زیست مبتنی بر اصول علمی و قوانین و مقررات اعلام کردیم بن‌بستی وجود ندارد و حتما دنبال راهکارها هستیم ولی در این بحث خاص دولت خودش تصمیم می‌گیرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475501

مهمترین اخبار ایران و جهان: