نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 15:41

ضرورت اشاعه وقف مشارکتی و وصیت در وقف

بندرعباس - امام جمعه بندرعباس بر ضرورت اشاعه وقف مشارکتی و وصیت در وقف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس به سالروز رحلت پیامبراکرم(ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) و اهمیت مساله امت‌سازی اشاره کرد و افزود: اینکه امروز مسلمانان درحال جنگ با یکدیگر هستند برای این است که خود را امت قرار نداده‌اند.

وی ادامه داد: جهان اسلام باید از این جنگ و خون‌ریزی‌ها که به دست دشمن برنامه‌ریزی می‌شود، دست بردارد، باید به سمت امت‌سازی حرکت کنیم چراکه اگر به این سمت برویم تمدن‌سازی و تمدن اسلام شکل می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه قرآن و پیامبر اکرم(ص) محور اسلام است، یادآور شد: قرآن سوزی و جسارت به پیامبر اکرم(ص) از سوی دشمنان به دلیل غفلت جامعه مسلمین است، مسلمانان نباید در مقابل این ناملایمات و پلشتی های دشمن ساکت بنشیند.

اربعین تمدن‌ساز، مقدمه و طلیعه‌ساز ظهور است

حجت‌الاسلام و الملسمین عبادی‌زاده از راهپیمایی بزرگ بشری اربعین به عنوان یک مساله بسیار مهم، یاد کرد و ادامه داد: این حرکت مبارک به برکت امام حسین(ع) است و اراده‌های مردم در جریان اربعین کار خود خداست.

وی اضافه کرد: این خبر بزرگ دنیا برای این است که خدا اراده کرده برای تحقق محصول زحمات ۱۲۴ هزار پیامبر خود که تجلی آن در عصر ظهور صورت بگیرد باید امام حسین(ع) معرفی شود.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز قیام خونین هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ اشاره و با بیان اینکه ۱۷ شهریور به انقلاب اسلامی سرعت بخشید، گفت: در جمعه سیاه (هفدهم شهریور ۱۳۵۷) میدان ژاله تهران جوانان زیادی توسط رژیم سفاک پهلوی به شهادت رسیدند که نباید این‌ ظلم‌ها را نباید فراموش کرد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده عنوان کرد: این روزها ربع پهلوی(محمدرضا پهلوی) درحال در سخنرانی از دموکراسی و آزادی است درحالی پدرش و پدربزرگش با حمایت انگلیسی‌ها سرکار آمدند.

وی با بیان اینکه درحالی که عده‌ای در کشور به دنبال تطهیر خاندان سلطنتی پهلوی هستند، به جوانان توصیه کرد: تاریخ فاسد پهلوی را بخوانند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود از وقف به عنوان مصونیت اجتماعی یاد کرد و افزود: هر انسان مسلمانی نسبت به مسوولیت اجتماعی خود پایبند باشد که نتیجه آن وقف خواهد بود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با بیان اینکه وقف در جامعه اسلامی عمل به حدیث پیامبراکرم(ص) «کُلُّکُم راعٍ وَ کُلُّکُم مَسئولٌ…» است، گفت: وقف در جامعه اسلامی برای تحقق عدالت اجتماعی است و اگر می‌خواهیم فاصله طبقاتی را در جامعه کاهش دهیم باید به سمت وقف برویم.

وی بر اشاعه وقف مشارکتی و وصیت در وقف تاکید کرد و یادآور شد: در اسلام صدقات اجر فراوانی دارد و قرض هم که اجر آن ۱۰ برابر است اما وقف به دلیل ماندگاری آن از صدقه و قرض بیشتر است؛ بنابراین پرونده عمل واقف هیچ‌گاه بسته نمی‌شود.

امام جمعه بندرعباس در خطبه نخست امروز به بیان ثواب و پاداش خرید کالای ایرانی به اهمیت استقلال اقتصادی و کیفیت آن اشاره کرد و افزود: کسانی که کالای ایرانی را نکوهش می‌کنند درحالی که همین کالای ایرانی در خارج از کشور با نشانه‌های(مارک) خارجی وارد کشور می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489989

مهمترین اخبار ایران و جهان: