نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 22:36

آزادی 299 زندانی مالی و جرایم غیرعمد در استان اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در چهار ماه ابتدایی سال جاری با تلاش ستاد دیه ۲۹۹ نفر از زندانیان مالی و جرایم غیرعمد از زندان‌های استان اصفهان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دادگستری اصفهان، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در جلسه ستاد دیه استان اظهار داشت: در چهار ماه ابتدایی سال جاری با تلاش ستاد دیه ۲۹۹ نفر از زندانیان مالی و جرایم غیرعمد با مجموع بدهی بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان از زندان‌های استان اصفهان آزاد شدند.

وی افزود: این مبلغ شامل بیش از ۵۰ میلیارد تومان گذشت شکات، حدود ۱۶۰ میلیارد تومان پذیرش اعسار زندانیان، بیش از ۸ میلیارد تومان نقدینگی محکومان، بیش از ۳۰ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض از محل ستاد دیه و خیرین و حدود ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی بوده است.

جعفری با بیان اینکه از این تعداد آزادی ۸۷ مورد مربوط به تیر ماه بوده است، بیان کرد: مردم نیکوکار و نوع­دوست استان همواره در امور خیر و دستگیری از نیازمندان به ویژه مددجویان زندان پیشتاز بوده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از شکات و خواهان­‌های پرونده‌های مربوطه که طلب خود را بخشیدند به ­صورت ویژه تقدیر کرد و گفت: از این ۲۹۹ نفر، ۲۹۳ زندانی مرد و ۶ زندانی زن بوده‌اند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1417201

مهمترین اخبار ایران و جهان: