نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 16:43

برخورد جدی با سارقین یکی از انتظارات مردم کردستان است

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: یکی از انتظارات به حق مردم کردستان از حاکمیت، پیشگیری و برخورد جدی با سارقین و پدیده سرقت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهادر اسدی ظهر امروز در جلسه اجرای طرح جامع پیشگیری از سرقت در کردستان با بیان این مطلب که موضوع سرقت یکی از جرائم اولویتی استان است، اظهار داشت: یکی از انتظارات به حق مردم از حاکمیت، پیشگیری و برخورد و مقابله جدی با بزه سرقت است.

وی افزود: در این رابطه باید یک اراده جمعی وجود داشته باشد و همه مسوولین از جمله دستگاه قضائی و دستگاه‌های اجرایی، اداری، امنیتی و انتظامی باید تمام تلاش و اهتمام خود را معطوف صیانت از اموال عمومی و شخصی نمایند.

اسدی تصریح کرد: تأکیدات رئیس قوه قضائیه و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و همچنین دستورات رئیس‌کل دادگستری استان به برخورد جدی و قاطع با جرم سرقت و مرتکبین این جرم و همچنین اتخاد برنامه‌های مدون و تصمیمات اجرائی و عملی و متقن در پیشگیری از سرقت است.

اسدی افزود: مقوله امنیت از عوامل راهبردی و استراتژیک در تحقق ثبات سیاسی و عدالت اجتماعی است و در این راستا با ارتکاب جرائم از جمله جرم سرقت و وجود سارقین در سطح جامعه، امنیت و احساس آرامش روانی مردم به خطر افتاده و مخدوش می‌شود که این امر موجبات تضعیف اعتماد عمومی به حاکمیت و تحقق عدالت را به دنبال دارد. 

وی مقوله مقابله با سرقت را یک امر فراقوه‌ای دانست و اظهار کرد: مسوولیت دستگاه قضائی در قالب پیشگیری از جرم سرقت در دو مقوله‌ انجام برخورد قاطع قضائی و انجام تحقیقات جامع و کامل و صدور قرار متناسب در دادسرا (با لحاظ قواعد تعدد و تکرار جرم) و صدور حکم مناسب در دادگاه و خودداری از اعطای تسهیلات رفاهی و قانونی به سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار و دوم نظارت جدی بر انجام وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و عمومی در حوزه پیشگیری از سرقت است.

اسدی بر اهتمام جدی و تعامل و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی استان به منظور اجرای مصوبات این جلسات و برنامه‌های ابلاغی براساس تقسیم کار استانی پیشگیری از سرقت و انعکاس اقدامات انجام شده به این معاونت تأکید کرد.

اسدی در پایان با اشاره به اینکه اکثر سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر و به صورت خرد انجام می‌پذیرد، تصریح کرد: تشکیل قرارگاه استانی پیشگیری از سرقت، گام مهم و راهبردی در کاهش این جرم در استان است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610901

مهمترین اخبار ایران و جهان: