نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 09:38

کشف بیش از 3 هزار 400 لیتر روغن موتور غیراستاندارد در استان گلستان

مدیرکل استاندارد گلستان از کشف و ضبط 3 هزار 437 لیتر انواع روغن موتور خودروهای مختلف در رامیان و مینودشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد اظهار کرد: تمامی تولید کنندگان‌کالای مشمول استاندارد اجباری، موظف به اخذ گواهینامه استاندارد مطابق با نوع فرآورده‌های تولیدی و تمدید آن در زمان مشخص هستند.

حسینی با اشاره به رصد بازار توسط بازرسان این اداره کل و سایر دستگاه‌های ذیربط اظهار کرد: طی گشت مشترک با دادستانی و عوامل انتظامی شهرستان رامیان و خان ببین، بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ لیتر انواع روغن موتور کشف و ضبط شد.

مدیرکل استاندارد استان گفت: تولید، توزیع، تمرکز و فروش هرگونه کالا و خدمات با کیفیت پایین‌تر از استاندارد و یا فاقد نشان استاندارد و نیز استفاده از نشان استاندارد بر روی کالاها، بدون اخذ مجوز از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، جرم تلقی شده و مجازات قانونی در پی دارد.

 حسینی از شهروندان خواست تا به منظور حفظ سلامت و ایمنی جامعه، از مصرف هرگونه کالای فاقد استاندارد خودداری کرده و در هنگام خرید به نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی درج شده در ذیل علامت استاندارد توجه کنند.

وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564045

مهمترین اخبار ایران و جهان: