نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 01:47

تخصیص ۱۱میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در گنبدکاووس

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس گفت: اعتبار امسال تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌ها مبلغ ۲۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۱ میلیارد تومان آن توسط بانک‌ها به متقاضیان پرداخت شده‌است.

عبدی بدراق‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس اظهارکرد: مبلغ ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تسهیلات مشاغل خانگی در گنبدکاووس در نظر گرفته شده‌بود که با توجه به استقبال متقاضیان مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به عنوان اعتبار به بانک‌ها ترزیق شده که تاکنون ۱۱ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۲۷۰ نفر به طور مستقیم در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده‌است.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۱ طرح پشتیبان با تشکیل ۱۲ پرونده با اشتغالزایی ۷۷ نفر و اعتبار چهار میلیارد تومان نیز به بانک‌های عامل پرداخته‌شده‌است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: تعهد امسال اشتغال شهرستان تعداد سه هزارو ۹۹۶ نفر است که تاکنون ۸۰ درصد آن در قالب سه هزارو ۱۴۱ نفر محقق شده‌است.

وی در خصوص طرح‌های پشتیبان شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: اولین خانه چرم استان گلستان به همت کارآفرین حسین کاظمیان دایر شده‌است و همچنین برای ایجاد اشتغال در بین هنرجویان هنرستانی و دانشجویان با استعداد و علاقمند، مدرسه عالی چرم در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس به صورت دائم برپا است تا دانشجویان و هنرجویان هنرستان‌های مرتبط در کنار آموزش تئوری، بصورت عملی کار با چرم را آموزش ببینند.

بدراق‌نژاد گفت: در حال حاضر این واحد تولیدی ۱۶۰ نفر را در‌چهارکارگاه متمرکز مشغول به کار کرده‌است و علاوه بر فروش محصولات کیف، کفش و کمربند چرم طبیعی خود در ایران، این محصولات را در قالب صادرات چمدانی به کشورهای روسیه، سوئد، آلمان و کانادا صادر می‌کند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584589

مهمترین اخبار ایران و جهان: