نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 19:45

عظیمی: بابت کارشکنی اماراتی‌ها برای اعزام شطرنج بازان دستگاه دیپلماسی پای کار بیاید

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: با وجود اینکه کارشکنی دولت امارات را پیش‌بینی می‌کردیم، اما بازهم شوک بزرگی به ما وارد شد.

شهرام عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد کارشکنی اماراتی‌ها مبنی بر عدم صدور ویزا به منظور اعزام تیم رده‌های سنی به مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: طبق خبرهایی که گرفتیم متوجه شدیم که این شرایط تنها برای ایران نیست و متوجه شدیم که حتی برای رئیس فدراسیون عراق هم ویزا صادر نشده است. ما پیش‌بینی می‌کردیم که با چنین مشکلاتی روبرو شویم و دولت امارات کارشکنی کند و به همین دلیل دو سری بلیت تهیه کردیم. از قبل تصور می‌کردیم که کارمان به دقیقه آخر کشیده شود.

وی ادامه داد: ما چند روز زودتر از موعد مقرر و در تاریخ بیست‌ویکم آبان ماه اقدامات خود را آغاز کردیم، اما بازهم با این مشکل روبرو شدیم. در حال حاضر از دوستان‌مان در وزارت خارجه درخواست کرده‌ایم تا به ما کمک کنند که خوشبختانه آنها هم وارد عمل شده‌اند. ما برای روز سه‌شنبه بلیت داریم و مسابقات هم از ظهر چهارشنبه استارت خواهد خورد.

سرپرست فدراسیون شطرنج خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی باید پای کار بیاید تا این مشکلات برطرف شود، چون ما تیم خوبی را ساخته‌ایم و شانس زیادی برای رسیدن به موفقیت داریم. هرچند همین حالا هم اگر این موضوعات حل شود شوک بزرگی به تیم وارد شده و قطعاً روی نتایج ملی‌پوشان تاثیرگذار خواهد بود. من هم با مسئولان برگزاری مسابقات صحبت کرده‌ام و امیدوارم که هرچه زودتر همه چیز به شرایط عادی بازگردد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601689

مهمترین اخبار ایران و جهان: