نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 10:55

عسگری:‌ داور بازی تراکتور شمس‌آذر اشتباه تأثیرگذار داشت

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: داور مسابقه تراکتور تبریز و شمس‌اذز قزوین مرتکب یک اشتباه تأثیرگذار در این بازی شد.

حسین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نحوه قضاوت روح‌الله شریفی در بازی تراکتور تبریز و شمس‌آذر قزوین اظهار داشت: متأسفانه من کلیپ‌هایی که از صحنه‌های بحث‌برانگیز مسابقه دیدم مشخص شد که این داور قضاوت ضعیفی داشته است. مهمترین صحنه در اوایل نیمه  دوم رخ داد یا اینکه مهاجم تراکتور تبریز در نزدیکی محوطه جریمه توسط مدافع شمس‌‌آذر سرنگون شد داور که این صحنه را خطا گرفت باید بازیکن شمس‌آذر را اخراج می‌کرد زیرا یک موقعیت مسلم گلزنی را از تراکتور گرفت.

وی افزود: وقتی یک بازیکن اخراج نمی‌شود قطعا در نتیجه بازی اشتباه تأثیرگذاری نامیده می‌شود و داور نمی‌تواند نمره قبولی بگیرد.

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به مردودی روح‌الله شریفی در تست‌های آمادگی جسمانی پیش‌فصل گفت: این داور به تازگی توانسته آزمون‌های بدنی را پشت سر بگذارد و نباید بلافاصله وارد قضاوت در لیگ برتر شود باید ابتدا در رده‌های پایین‌تر قضاوت می‌کرد و بعد وارد لیگ برتر می‌شد.

عسگری در مورد پنالتی که تراکتوری‌ها در موردش صحبت می‌کنند عنوان کرد: آن صحنه را نمی‌توانم به طور قاطع بگویم که پنالتی بود یا پنالتی نبود آن صحنه بحث‌برانگیز بود اما نکته جالبی که باید برایتان توضیح دهم این است که در داوری فوتبال ما اتفاقی عجیب رخ داده و هر داوری که از داوری کنار می‌رود خود را کارشناس داوری می‌داند و در مورد قضاوت داوران اظهارنظر می‌کند.

وی ادامه داد: در حالی که داوری که بازنشسته می‌شود باید ابتدا در کلاس‌های مربوطه شرکت کند و بعد از اینکه ناظر داوری شد، می‌تواند به عنوان کارشناس داوری در مورد قضاوت داوران اظهارنظر کند اما اکنون برخی از داوران جوان که از داوری کنار رفته‌اند خود را در نقش یک کارشناس داوری نشان می‌دهند در حالی که حتی هیچ دوره‌ای از نظارت را طی نکرده‌اند و در مسابقات فوتبال کشور هم به عنوان ناظر داوری شرکت نمی‌کنند.همانطوری که بازیکنان بزرگ بعد از پایان بازی‌شان حتما مربی خوب و بزرگی نمی‌شوند و باید ابتدا کلاس‌های مربی‌گری را طی کنند کارشناسان داوری هم باید همین پروسه را طی کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547289

مهمترین اخبار ایران و جهان: