نیوز سیتی!
28 اسفند 1401 - 09:02

امسال ۱۱ تن مواد مخدر در گلستان کشف شد

گرگان- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: با تلاش شبانه روزی فراجا امسال ۱۱ تن انواع مواد مخدر کشف و شعاع ۵۰۰ متری مراکز آموزشی گلستان پاکسازی شد.

مهدی طالبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اقدامات اجرایی برای مقابله با مواد مخدر در سال جاری تشدید شده، به طوری که با همکاری نیروی انتظامی گلستان امسال ۱۱ تن انواع مواد مخدر کشف و شعاع ۵۰۰ متری مراکز آموزشی راهنمایی و دبیرستان‌های گلستان از لوث وجود فروشندگان مواد مخدر پاک شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان افزود: مقابله با مواد مخدر و ترویج آن با روش‌های سنتی اثربخشی کافی ندارد باید واقع‌بینانه و تخصصی در این حوزه وارد شویم.

وی گفت: براساس آمارهای رسمی ۵۵ درصد طلاق، ۶۵ درصد همسرآزاری، ۳۵ درصد کودک گذاری و ۳۰ درصد نزاع‌های خیابانی ریشه در مصرف مواد مخدر دارند.

طالبی بیان کرد: سهم اعتیاد در بروز سرقت در کشور حدود ۴۰ درصد بوده اما این رقم در گلستان تا ۸۰ درصد هم برآورد شده است.

طالبی افزود: مواد مخدر و معتادان در حوزه‌های بهداشتی، امنیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آسیب‌های زیادی بر پیکره جامعه وارد می‌کنند و با توجه به اینکه گلستان یکی از استان‌های ورودی و حتی مقصد مواد مخدر است لذا این مساله نمود بیشتری در آن دارد و باید حساسیت‌ها نسبت به معضل اعتیاد بیشتر شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: متأسفانه ماده مخدر گل را بیشتر بانوان و نوجوانان مصرف می‌کنند، وقتی اسم این ماده مخدر می‌آید افراد تصور می‌کنند که یک نوع گیاه بوده اما در واقع اعتیادآور و مخرب است.

وی با بیان اینکه برخی مواد مخدر در کنار توهم‌زایی، توحش به وجود می‌آورد، تصریح کرد: با توجه به این نکته، دیگر مواد مخدر تنها به فرد مربوط نیست زیرا برخی از مصرف کنندگان جرایمی مرتکب شدند که باور آن سخت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1099712

مهمترین اخبار ایران و جهان: