نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 21:47

بازارچه ارائه محصولات دیگر مناطق کشور در اهرم راه‌اندازی می‌شود

بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: یک بازارچه جدید با ارائه محصولات دیگر مناطق کشور در اهرم راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی عصر چهارشنبه در نشست با مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر اظهار داشت: یک بازارچه جدید با ارائه محصولات دیگر مناطق کشور در اهرم راه‌اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ارائه محصولات غذایی و کشاورزی دیگر مناطق کشور که به عنوان محصول برند و صادراتی آن منطقه محسوب می‌شود، در بازارچه اهرم با استقبال مردم مواجه می‌شود.

لطفی بیان کرد: آمادگی کامل داریم در این حوزه و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، حمایت و پشتیبانی لازم را انجام دهیم تا مردم بتوانند از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

فرماندار تنگستان عنوان داشت: با چند عامل خوب برای توزیع میوه شب عید در تنگستان رایزنی کرده تا بتوانیم هر چه بهتر میوه شب عید را در بین مردم و به صورت عادلانه توزیع کنیم.

فعال کردن انبار تعاون روستایی تنگستان

مقام عالی دولت یادآور شد: ساماندهی و فعال کردن انبار تعاون روستایی تنگستان فتح بابی بود که بقیه انبارها و سوله‌های تعاون روستایی با واگذاری به شرکت‌ها و بخش خصوصی، دوباره زنده و فعال شوند.

لطفی با اشاره به اینکه تعاون روستایی چند طرح جدید و عام‌المنفعه را با نگاه به مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تدوین و مصوب کند، اظهار کرد: اگر کالاهایی که توسط تعاون روستایی و یا سرمایه‌گذاری که زیر نظر تعاون روستایی فعالیت می‌کند، با نرخ مناسب و ارزانی نسبت به دیگر بازارها ارائه شود، به طور قطع مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

وی گفت: تعاون روستایی می‌تواند از ظرفیت سازمانی خود برای تهیه محصولات ویژه و درجه یک از مناطق مختلف کشور استفاده برده و در سریع‌ترین زمان، کالای مورد نظر را وارد شهرستان کند.

ایجاد بازارچه‌های جدید

لطفی با تاکید بر اینکه تعاون روستایی با استفاده از امکانات و تجهیزات و ظرفیتی که در اختیار دارد، به سمت توانمندسازی برود، خاطرنشان کرد: طرح ایجاد بازارچه‌های زیر نظر تعاون روستایی را در سفر ریاست جمهور و وزیر جهاد به عنوان وزیر معین به تنگستان ارائه خواهیم داد که بتوان با حمایت وزارت جهاد و پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذار، این طرح اجرایی شود.

وی تعاون روستایی را به عنوان واسط بین تولید کننده و فروشنده محصولات غذایی و کشاورزی دانست که وظیفه کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت دولتی و واقعی کالای مورد نظر را دارد و بیان کرد: اکنون می‌بینیم که عدم نظارت بر زنجیره تولید و فروش باعث ایجاد تلاطم بازار و قیمت‌ها شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1053256

مهمترین اخبار ایران و جهان: