نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 03:43

۹۸ نفر در حوادث چهارشنبه سوری آذربایجان غربی مصدوم شدند

ارومیه - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: آخرین آمار تا ساعت ۲۳:۳۰ چهارشنبه سوری ۹۸ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه مصدوم شدند.

محمد امین ولی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر خصوص آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در استان افزود: در حوادث چهارشنبه سوری استان ۹۸ نفر مصدوم شدند و تا ساعت ۲۳:۳۰ فوتی در استان نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بیشتر مصدومان با تعداد ۳۰ نفر مربوط به ارومیه است، ادامه داد: بیشتر مصدومان از ناحیه دست، پا و صورت بر اثر مواد منفجره چهارشنبه سوری آسیب دیده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه یک نفر هفته گذشته در اثر انفجار مواد محترقه جان خود را در استان از دست داده است، گفت: ۱۰ نفر نیز در روزهای گذشته به دلیل حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده بودند.

ولی زاده اضافه کرد: بیشتر مصدومان در استان در رده سنی نوجوان و جوانان هستند که به دلیل عدم مراقب از خود دچار حادثه شدند.

وی با اشاره به مصدومیت‌های چشمی گفت: اغلب مصدومان از ناحیه چشم مصدوم شده‌اند اما آسیب جدی و تخلیه تاکنون ثبت نشده است.

ولی زاده با اشاره به آماده باش بودن نیروهای اورژانس افزود: از روز سه شنبه ۱۰۵ اکیپ اورژانس در استان فعال است و به صورت آماده باش در حال خدمات رسانی به آسیب دیدگان احتمالی هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1093856

مهمترین اخبار ایران و جهان: