نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 09:20

۲ باب تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی زنجان ۹۰ درصد پیشرفت دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: ۲ باب تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در استان زنجان با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصدی در آستانه بهره‌برداری قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا جزء‌قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت بیش از۹۰ درصد ۲ باب تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی زنجان اظهار داشت: این تصفیه خانه‌ها در روستاهای تهم زنجان و پری ماهنشان قرار دارند که تا کنون بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: تصفیه‌خانه روستای تهم در شهرستان زنجان با ظرفیت ۲۱۱ مترمکعب در شبانه‌روز برای بیش از ۲ هزار نفر جمعیت این روستا خدمات‌رسانی می‌کند.

وی گفت: تصفیه خانه فاضلاب روستای پری در شهرستان ماهنشان نیز با سیستم لجن فعال و ظرفیت ۱۵۱ مترمکعب در شبانه روز وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

جزء‌قاسمی یادآورشد: پیش از این، تصفیه‌خانه فاضلاب روستای نصیرآباد با سیستم روزآمد SBR و ظرفیت ۳۴۷ مترمکعب در شبانه روز، وارد مدار بهره‌برداری‌شده

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: این تصفیه خانه فاضلاب جمعیتی افزون بر 3 هزار و ۴۰۰ نفر را تحت پوشش خدمات جمع‌آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب قرار داده است.

وی تأکید کرد: این طرح‌ها با هدف حفظ بهداشت اهالی و آب‌های زیرزمینی و همچنین بازچرخانی پساب فاضلاب انجام می‌پذیرد.

جزء‌قاسمی گفت:‌ برای اجرای تصفیه خانه‌های فاضلاب روستایی در استان زنجان تا کنون بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که جمعیتی افزون بر ۷ هزار نفر را زیرپوشش قرار می‌دهد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547156

مهمترین اخبار ایران و جهان: