نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 12:37

افتتاح 1870 فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در دولت سیزدهم

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد یک هزار و ۸۷۰ فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در کشور به بهره‌برداری رسیده‌ است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، صادق ستاری‌فرد صبح امروز در بازدید استخر شهدای دانش‌آموز شهرستان گنبدکاووس اظهارکرد: استخر شهدای دانش‌آموز گنبدکاووس اولین استخر اختصاصی دانش‌آموزی در کشور و متعلق به آموزش و پرورش است و تلاش داریم تا با تخصیص اعتبار تا ماه آینده به بهره‌برداری برسانیم.

وی  با اشاره به طرح شهید سلیمانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال گذشته ۸۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در کشور ایجاد شده و تلاش داریم در دو سال بعدی این دولت به همین نسبت فضای ورزشی درون مدرسه‌ای با اولویت مناطق محروم ایجاد کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در آزمون استخدامی  آموزش و پرورش، داوطلبان معلم استان گلستان حائز بالاترین رتبه در بین استان‌های کشور شدند که این نشان از هوش، علم و سواد بالای معلمان این استان است که نتیجه آن، تربیت  نسل سالم خواهد بود.

وی ادامه داد: استان گلستان به ویژه گنبدکاووس استعداد خوبی در رشته‌های ورزشی توپی دارد و تلاش داریم  کانون استعدادیابی و اعطای میزبانی مسابقات  ورزشی را به این استان اختصاص دهیم که لازمه آن پیگیری تمام مدیران و دستگاه‌های اجرایی ذینفع است‌.

ستاری‌فرد گفت: اولویت ما ایجاد فضاهای سرپوشیده ورزشی و یا تعمیر و مرمت مجموعه‌های ورزشی بلاستفاده است.

وی بیان کرد: در قالب طرح شهید سلیمانی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۸۷۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ایجاد شده و این انقلاب در حوزه ورزش مدارس است و تقویت نهاد مدرسه با رویکرد مدرسه محور یکی از اهداف ما است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: امید داریم در دو سال بعدی دولت سیزدهم فاز دوم این طرح را در کشور اجرا کنیم و در این راستا کمک‌های سازمان برنامه و بودجه استان‌ها و همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

وی یادآور شد: رویکرد ما در اجرای مسابقات و رویدادهای ورزشی، کشف استعدادها و تربیت محوری،کارگاه‌های تربیتی و استعدایابی و به عنوان آئین فرهنگی است.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535956

مهمترین اخبار ایران و جهان: