نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 17:00

عراق نیازی به حضور نظامیان خارجی ندارد

نخست‌وزیر عراق در جمع فرماندهان نبرد با داعش، ایستادگی مرجعیت و فداکاری مردم عراق را عامل نابودی داعش دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، امروز دوشنبه، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با جمعی از فرماندهان عراقی دیدار کرد.

نخست‌وزیر عراق در این جلسه با ستایش رشادت‌های قهرمانان مبارزه با داعش، یاد و خاطره شهدای آزادی عراق از چنگال داعش را گرامی داشت و بر پایبندی نیروهای مسلح عراق به تداوم حرکت در مسیر حرفه‌ای و قانونی خود تاکید کرد.

السودانی گفت: بانیان تفکر انحرافی داعش قصد داشتند که این تفکر را بر منطقه حاکم کنند، اما ایستادگی آیت‌الله سیستانی به عنوان مقام مرجعیت و فداکاری‌های مردم عراق این توطئه را ناکام گذاشت.

نخست وزیر عراق با اشاره به این‌که نبرد با داعش نبرد میان حق و باطل بود تاکید کرد: عراق، امروز دیگر نیازی به حضور نیروهای نظامی بیگانه ندارد. ما در حال انجام گفتگوهایی رو به جلو با ائتلاف بین‌المللی جهت مشخص‌نمودن چارچوب روابط و همکاری‌ها میان عراق و این ائتلاف در آینده هستیم.

السودانی تصریح کرد: پس از نبردهای آزادی عراق از چنگال داعش، اکنون مردم عراق در بالاترین سطح از اتحاد و یکپارچگی قرار دارند. در نبرد با داعش، تمامی مردم عراق با هر قومیت، دین، مذهب و ریشه‌ای، کنار هم و در یک سنگر جنگیدند.

نخست‌وزیر عراق با اشاره به لزوم حفظ آمادگی نیروهای مسلح عراق برای مقابله با تحرکات احتمالی داعش، تداوم امنیت و ثبات را هدف سیاسی و اجتماعی دولت و ملت عراق دانست و افزود: ساخت و توسعه نیازمند حفاظت از ثبات و گسترش قانون است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442156

مهمترین اخبار ایران و جهان: