نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 11:17

هوای گرم همچنان مهمان قزوین است

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می دهد اوایل این هفته وضعیت جوی منطقه نسبتا پایدار و به لحاظ دمایی، همچنان شاهد استقرار هوای گرم در سطح منطقه خواهیم بود.

یوسف شیخ الملوکی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد اوایل این هفته وضعیت جوی در سطح منطقه به نسبت پایدار است و از امروز تا فردا یکشنبه با توجه به نفوذ زبانه های پرفشار و همچنین گذر امواج کم دامنه تر از میانی جو از سطح منطقه، در پاره مناطق به ویژه ارتفاعات شمالی افزایش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده نیز پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به ورزش بادهای جنوب شرقی در روز یکشنبه و دوشنبه افزود: وزش این بادها احتمال گرد و غبار محلی در برخی نقاط استان به ویژه بخش‌های جنوبی و شرقی دشت را به همراه دارد. 

مدیرکل هواشناسی استان قزوین ادامه داد: به لحاظ دمایی، همچنان استقرار هوای گرم در سطح منطقه را خواهیم داشت.

شیخ الملوکی وضعیت آسمان امروز شنبه را کمی تا نیمه ابری و بعد از ظهر در پاره ای مناطق افزایش ابر و پدیده امروز را از بعد از ظهر گاهی وزش باد شمالی بویژه در امتداد شهرهای کوهین تاکستان و بوئین زهرا از بعد از ظهر پاره ای مناطق افزایش ابر از بعد از ظهر پاره ای مناطق بویژه ارتفاعات شمالی احتمال بارش پراکنده عنوان کرد و گفت: آسمان استان در روز یکشنبه کمی تا قسمتی نیمه ابری در پاره ای از مناطق، همراه با افزایش ابر است که پدیده غالب همراه با وزش باد (جنوب شرقی) پاره ای مناطق بویژه ارتفاعات شمالی بارش پراکنده پاره ای مناطق گرد و غبار محلی خواهد بود.

وی اضافه کرد: آسمان استان در روز دوشنبه صاف تاکمی ابری است و پدیده غالب، وزش باد (جنوب شرقی) پاره ای مناطق گرد و غبار محلی
خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1415212

مهمترین اخبار ایران و جهان: