نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 17:20

نشست سه جانبه پشت درهای بسته اردوغان با محمود عباس و هنیه

منابع ترکیه ای از نشست سه جانبه پشت درهای بسته رئیس جمهور ترکیه با رئیس تشکیلات خودگردان و رئیس دفتر سیاسی حماس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آناتولی گزارش داد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اسماعیل هیئه رئیس دفتر سیاسی حماس درآنکارا دیدار کرده است.

این دیدار پشت درهای بسته انجام شده است.

پیش از این هم منابع فلسطینی اعلام کرده بودند که هیئتی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست اسماعیل هنیه و هیئت تشکیلات خودگردان به ریاست محمود عباس امروز چهارشنبه در آنکارا ـ با هم دیدار کردند.

حسام بدران عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که طرفین در این دیدار گفتگویی مفصل در چارچوب ادامه رایزنی ها بین گروه های مختلف فلسطینی با هدف زمینه سازی جهت نشست رهبران گروه های فلسطینی در قاهره طی روزهای ۲۹ و ۳۰ ماه جاری داشتند.

دو طرف بر ضرورت یکپارچه سازی تلاش های ملی به منظور مقابله با خطرات پیش روی قضیه فلسطین به ویژه طرح ها و توطئه های رژیم صهیونیستی که به هر شیوه ای به دنبال توسعه شهرک سازی و مصادره هرچه بیشتر اراضی فلسطینی است، تاکید کردند.

بدران اشاره کرد که حماس در این دیدار اعلام کرده که مقاومت جامع و فراگیر بهترین راه برای مقابله با رژیم اشغالگر و خطرات پیش روی قضیه فلسطین است.

وی افزود: ما در این دیدار تاکید کردیم که نتایج نشست رهبران گروه های فلسطینی باید متناسب با خواسته ها و نیازهای ملت فلسطین باشد، بنابراین باید مقدمه سازی برای آن به نحو احسن انجام گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1406112

مهمترین اخبار ایران و جهان: