نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 08:30

استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سد تنگ سرخ

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پروژه‌های آبرسانی استان تامین اعتبار شدند، گفت: اعتبار خوبی به سد تنگ سرخ اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی احمدزاده از اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سد تنگ سرخ خبر داد و گفت: امیدواریم با اختصاص این میزان اعتبار پروژه سال آینده آبگیری شود، همچنین شبکه پایین دست سد انجام می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تامین آب پایدار شهر یاسوج از سد تنگ سرخ گفت: شبکه پایدار آب از سد تنگ سرخ برای شهر یاسوج و روستاهای اطراف تامین اعتبار شده و کار در دست انجام است. 

وی با اشاره به تنش آبی در گچساران و باشت گفت: برای رفع مشکل آب باشت چندین حلقه چاه احداث شده است، ضمن اینکه در منطقه لوداب تنش آبی وجود دارد که اقداماتی مهمی صورت گرفته است.

احمدزاده با اشاره به اینکه مطالبات استان در حوزه آبرسانی بالا است، گفت: پروژه‌های بزرگی در حوزه آبرسانی در چهار شهر کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است، ضمن اینکه پروژه آبرسانی به لیکک در صورت رفع مشکلی با میراث فرهنگی خوزستان و تامین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه ساخت سد آبریز مطالبه اصلی مردم کهگیلویه بزرگ در سفر دولت به استان بود، گفت: در این خصوص با رئیس جمهور صحبت کردیم و امیدواریم سد آبریز در میان پروژه‌های اصلی استان قرار گیرد.

احمدزاده با اشاره به ساخت سد پراشکفت گفت: مطالعات سدهای کوچک منطقه‌ای در سطح استان در حال انجام است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1480712

مهمترین اخبار ایران و جهان: