نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 20:01

همراه با شهید الداغی در مسیر اربعین حسینی

زائران سبزواری اربعین حسینی (ع) در مسیر پیاده روی به سمت کربلای معلی با همراه داشتن تصویر شهید الداغی،نام و یاد شهید خوش غیرت شهرشان را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، به اربعین حسینی نزدیک می‌شویم و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) بیشتر و بیشتر قدم در جاده نجف به کربلا می‌گذارند. شوق رسیدن به معبود کاری با این عاشقان کرده که کیلومتر‌ها مسیر پیاده روی را طی می‌کنند و هیچ درد و رنجی را احساس نمی‌کنند و با عشق، خود را به کربلا می‌رسانند تا در اربعین سید و سالار شهیدان به عزاداری بپردازند.

این روزها در مسیر جاده نجف به کربلا، شاهد حرکت بسیار ارزشمندی از سوی زائرین پیاده‌روی اربعین حسینی هستیم که به نیابت از شهدا در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی  قدم برمی دارند. زائرینی که کوله‌پشتی‌های خود را مزین به تصاویر شهدا کرده‌اند.

در این میان زائران سبزواری اربعین حسینی (ع) در مسیر پیاده روی اربعین با همراه داشتن تصویر شهید الداغی، نام و یاد و شهید خوش غیرت شهرشان را گرامی داشتند.

 

رضا یکی از کاروانیان سبزواری تصویری از شهید الداغی را به همراه دارد. در وصف حال و هوایش در این سفر معنوی در گفتگو با خبرنگار فارس از سبزوار این چنین می‌گوید: حضور در اربعین حسینی، پیاده روی در این مسیر و نائب الزیاره شهید خوش غیرت شهرم را افتخار خود می‌دانم و این راه را راه شهدا می‌دانیم و توفیق ادامه این راه را برای همه هموطنان می‌خواهیم.

احمد یکی دیگر از شهروندانی که دل در گرو محبت حضرت سیدالشهدا (ع) دارد و راهی سفر عشق شده است می‌گوید: آنقدر دلم هوای زیارت ارباب را دارد که نمی‌دانم چگونه بر زبان جاری کنم، تا می‌خواهم حرفی از کربلا و زیارت اربعین بزنم، بی‌اختیار چشم‌هایم می‌گرید. دلم بی‌تاب رفتن است. آرام و قرار ندارم.

این زائر دل شیفته این طور ادامه می‌دهد: در کنار این بی قراری حس‌ خوبی دارم از اینکه یاد و نام شهید غیرت حمیدرضا الداغی رو با خود همراه کردم و می خواهم نایب الزیاره این شهید عزیز باشم.

 

محمد علی یکی دیگر  از جوانانی که عکس شهید الداغی را به کوله‌پشتی خود چسبانده است در مورد علت این کار‌ می‌گوید: بیشتر زائرین عکس یک شهید را با خود به همراه دارند و این بهترین کاری است که زائرین می‌توانند انجام دهند. حضور شهدا در پیاده‌روی اربعین مقدمه‌سازی برای ظهور حضرت امام زمان (ع) است. ما به نیت شهدا به ویژه برای شهید پرافتخار شهرمان زیارت می‌کنیم.

این زائر جوان ادامه می دهد: در این سفر یاد می‌کنیم از حماسه ای که یک غیرتمند رقم زد. شهیدی که با نثار جان خویش به ما آموخت که اگر وطن و ناموس نباشد جان ارزشی ندارد. ما باید بدانیم هر لحظه در برابر هجمه دشمنان مسئولیم.

وی در پایان این چنین می‌گوید: شهید الداغی، معلم غیرت بود و با خون خود درسی دوباره به ایران داد که تاریخ به آن خواهد بالید.

گفتنی است امسال مردم فهیم و قدرشناس سبزوار به پاس خون شهید خوش غیرت  شهرشان، شهید حمید رضا الداغی و به نیابت از این شهید والا مقام در پیاده‌روی اربعین و زیارت بارگاه منور امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) حضور پیدا کرده اند‌.

در پایان ویدئویی از حضور زائران سبزواری که به نیابت از شهید الداغی در مسیر پیاده روی اربعین حضور پیدا کرده اند می بینیم.

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1487156

مهمترین اخبار ایران و جهان: