نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 09:12

فعالیت ۱۳۰۰ زنجانی در رشته ووشو

رئیس هیأت ووشوی استان زنجان از فعالیت یک هزار و ۳۰۰ ووشوکار در استان خبر داد و گفت: نزدیک ۸۰۰ نفر از این ورزشکاران بیمه شده سال جاری هستند.

علی الماسی، رئیس هیات ووشوی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از فعالیت یک هزار و ۳۰۰ ورزشکار در رشته ووشو خبر داد و اظهار کرد: نزدیک ۸۰۰ نفر از این ورزشکاران بیمه شده سال‌ جاری هستند.

رئیس هیات ووشوی استان زنجان افزود: ۴۵۰ نفر از ورزشکاران بیمه شده سال جاری خانم هستند.

وی با تاکید بر تاثیرگذاری کرونا بر فعالیت همه ورزش‌ها از جمله ووشو افزود: با عبور از این مرحله، فعالیت در همه رشته‌های ورزشی از جمله ووشو جان گرفته است.

الماسی در پاسخ به سوالی در مورد تعداد باشگاه‌های فعال در رشته ووشو گفت: فعالیت بخش خصوصی به دلیل نیازهای این ورزش به امکانات کم است به همین دلیل عمده فعالیت این ورزش در آکادمی متمرکز شده است.

وی ادامه داد: تا آنجا که من می‌دانم در حال حاضر سه باشگاه خصوصی در شهر زنجان در رشته ووشو فعالیت می‌کند.

رئیس هیات ووشوی استان زنجان از فعالیت یک خانه ووشو هم در یکی از مناطق شهر زنجان خبر داد و گفت: در این باشگاه علاوه بر ورزش‌های دیگر در رشته ووشو هم کار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رشته ورزشی ووشو در شهرستان‌هایی مانند ابهر، خدابنده و خرمدره هم فعال است، تصریح کرد: خرمدره یکی از قطب‌های این ورزش است.

الماسی با اذعان به اینکه آمار ورزشکاران فعال در رشته ووشوی استان راضی کننده نیست، ادامه داد: این آمار در بخش عمومی و قهرمانی که از دل ورزشکاران عمومی برمی‌آید راضی کننده نیست.

رئیس هیات ووشوی استان زنجان تاکید کرد: برای جایگزین کردن ورزشکاران قهرمان، باید برنامه‌ریزی و کار کرد، که راه‌کار آن فعال شدن حوزه ورزش همگانی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1487612

مهمترین اخبار ایران و جهان: