نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 20:19

ادامه تعامل همه بخش‌های مصرف انرژی برق برای گذر از اوج ضروری است

زنجان- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان بر لزوم ادامه تعامل همه بخش‌های مصرف انرژی برق برای گذر از اوج مصرف امسال تاکید کرد و گفت: رشد، توسعه و آبادانی کشور مرهون خدمات صنعت و کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیام جوادی بعد از ظهر یکشنبه در آیین تجلیل از صنایع و دستگاه‌های اجرایی همکار در اوج مصرف تابستان سال گذشته، افزود: ورود زودهنگام هوای گرم، به مدار آمدن وسایل سرمایشی و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج رمز ارز از جمله عوامل موثر در ناترازی میان تولید و مصرف انرژی برق بود.

وی ابراز داشت: این ناترازی در ۲ مرحله تابستان و زمستان سال قبل با علت‌های متفاوت رخ داد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان، گفت: علاوه بر همراهی و هم اندیشی صنایع و ادارات، ۱۰۰ برنامه تخصصی برای تعادل بخشی بین تولید و مصرف برق اجرا شد.

جوادی تاکید کرد: دوران اوج مصرف سال گذشته با اقدامات و تلاش‌های انجام شده با عارضه و مشکلات کمتری سپری شد.

وی بر لزوم ادامه تعامل همه بخش‌های مصرف انرژی برق برای گذر از اوج مصرف امسال تاکید کرد و بیان داشت: رشد، توسعه و آبادانی کشور مرهون خدمات صنعت و کشاورزی است که این بخش‌ها همواره در مواقع نیاز یاریگر شرکتهای برق بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان، افزود: میزان ناترازی ۲۰ هزار مگاواتی برق در استان با همکاری صنایع و دستگاه‌های اجرایی در زمان اوج مصرف متعادل شد و مصرف برق استان ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافت.

جوادی یادآور شد: افزایش مصرف برق ناشی از بار وسایل سرمایشی و کمبود نزولات آسمانی از عوامل ناترازی برق در تابستان بود.

وی افزود: تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها در فصل زمستان و اولویت شرکت‌های برق برای تامین انرژی برق خانگی نیز موجب این ناترازی در زمستان سال گذشته شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1195356

مهمترین اخبار ایران و جهان: