نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 12:24

آذربایجان‌شرقی سومین قطب تولید محصولات زراعی/ تولید 5 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این استان سومین قطب تولید محصولات زراعی در کشور است، گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها امسال در سطح بیش از ۵۰۰ هزار هکتار اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، اکبر کرامتی پیش از ظهر امروز در اولین همایش ملی طرح مشترک فائو و وزارت جهادکشاورزی در مراغه که با حضور کارشناسان زراعت و ترویج جهادکشاورزی و فائو افزایش بهره‌وری و بالفعل سازی پتانسیل تولید کشاورزی دیم در ایران در مراغه برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی پس از استان‌های خوزستان و خراسان مرکزی سومین قطب تولید محصولات زراعی در کشور است.

وی افزود : سالانه در این استان بیش از ۵ میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌شود.

کرامتی اضافه کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها امسال در سطح بیش از ۵۰۰ هزار هکتار اجرا می‌شود.

گزارش فارس حاکی است، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، به مرکزیت مراغه با پنج ایستگاه اصلی و ۹ ایستگاه فرعی در ۱۶ استان دیم ‌خیز کشور فعالیت تحقیقاتی دارد و تاکنون ۱۰۳ رقم جدید غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی و علوفه توسط محققان این موسسه معرفی شده است. 

این همایش با همکاری معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ( فائو) و موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در شهر مراغه برگزار شد.

شرکت کنندگان در این همایش همچنین از پایگاه مشترک نوآوری موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه و فائو در روستای گل تپه بازدید و از نزدیک با فعالیت های تحقیقاتی موسسه و فائو آشنا شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1175612

مهمترین اخبار ایران و جهان: