نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 11:24

طرح «الفبای سلامت» در اردبیل رونمایی می‌شود

اردبیل- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: همزمان با هفته سلامت طرح «الفبای سلامت» در اردبیل رونمایی می‌شود.

محمد جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در قالب این طرح تلاش بر این است تا سواد حوزه سلامت دانش‌آموزان و گروه‌های مختلف جامعه اتفاق افتاده و بیش از هر زمان دیگر گروه‌های مختلف جامعه به حوزه بهداشت و سلامت بهای خاصی بدهند.

وی ضرورت پیشگیری از شیوع برخی بیماری‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: اگر آگاهی مردم و سطح سواد سلامت آنها را ارتقا دهیم قطعاً جلوی گسترش بسیاری از بیماری‌ها و ناهنجاری‌های عمومی گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: هفته سلامت در سال‌جاری با شعار «سلامت برای همه با پزشک خانواده» برگزار می‌شود تا بیش از گذشته اهمیت پزشک خانواده و تعامل و ارتباط پزشک با گروه‌های مختلف جامعه فراهم آید.

جعفرزاده افزود: نهم اردیبهشت به عنوان «پزشک خانواده، پوشش همگانی سلامت»، دهم اردیبهشت «جوانی جمعیت و سالمندی سالم»، ۱۱ اردیبهشت به نام «دسترسی عادلانه به سلامت» و ۱۲ اردیبهشت نیز به نام «جامعه سالم و رشد تولید» نامگذاری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱۳ اردیبهشت به نام «اقتصاد خانواده و پزشک خانواده»، ۱۴ اردیبهشت به نام «سلامت و رسانه» و ۱۵ اردیبهشت ماه نیز به عنوان «پزشک خانواده و سبک زندگی سالم» نامگذاری شده تا زمینه ارتقای سلامت عمومی جامعه را شاهد و ناظر باشیم.

جعفرزاده اضافه کرد: در این هفته برنامه‌های متنوعی با محوریت آموزش و اجرای طرح‌های جامع سلامت‌محور در بین اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود تا بتوانیم بیش از گذشته توانمندی‌های خود را درا این حوزه به نمایش بگذاریم.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی متولی تأمین و تحقق سلامت در جامعه نیست بلکه همه نهادها باید در این زمینه پای کار بیایند تا اهداف نظام سلامت در جامعه تحققی عینی پیدا کند.

جعفرزاده به نواخته شدن زنگ سلامت در اولین روز از هفته سلامت در مدارس استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در اردبیل نیز به صورت نمادین در مدرسه شهید نادر اصغری این آئین برگزار شد.

وی از دانش‌آموزان به عنوان محور برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی یاد کرد و گفت: توجه به سلامت جسمی، روحی و روانی دانش‌آموزان در مسیر تعلیم و تربیت بسیار ارزشمند و با اهمیت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: ۳۵ هزار دانش‌آموز ابتدایی در استان اردبیل سفیر سلامت هستند که باید بیشتر این از ظرفیت عظیم و غنی استفاده کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177512

مهمترین اخبار ایران و جهان: