نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 21:42

برگزاری جشنواره «حرکت» در ۹ دانشکده اردبیل

مشگین‌شهر- رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ۹ دانشکده توانمند دانشگاه محقق اردبیلی میزبان جشنواره «حرکت» است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل چمنی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از توانمندی دانشجویان در قالب جشنواره «حرکت» در دانشکده کشاورزی مشگین‌شهر اظهار کرد: در جشنواره «حرکت» که به صورت استانی، منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود تلاش بر شناسایی دانشجویان نخبه است که در قالب انجمن‌های علمی سعی می‌کنند توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل این جشنواره به شکل ابتکاری در ۹ دانشکده بزرگ و فعال استان برگزار شده تا برترین‌ها در مرحله استانی و کشوری حضور پیدا کنند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی جشنواره «حرکت‌» را بسترساز انتقال ایده‌ها و خلاقیت جوانان توانمند دانشگاهی عنوان کرد و گفت: جوانان ما در رشته‌های مختلف می‌توانند بضاعت و توان علمی، مطالعاتی و تحقیقاتی خود را ارائه کنند که در شمال استان با توجه به تنوع تولید محصولات کشاورزی و باغی در مشگین‌شهر در این رویداد ارقام متنوع و مقاوم به سرما در باغات معرفی شده است.

چمنی افزود: با توجه به اینکه در مشگین‌شهر باغات در آغاز فصل بهار با پدیده سرمازدگی روبه‌رو شده و خسارت هنگفتی به باغات وارد می‌شود، با تلاش محققان و انجمن‌های علمی ارقام مقاوم به سرما در ارتفاعات بالا ارائه شده که امیدواریم با کاشت این گونه‌های مقاوم بیش از گذشته دغدغه باغداران رفع شود.

وی تولید محصولات متنوع باغی، دامی، عسل و صنایع دستی را از مؤلفه‌های اصلی تقویت سنگر تولید به همت دانشجویان اعلام کرد و ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره ایجاد انگیزه در بین دانشجویان و کارآمد کردن انجمن‌های علمی است که نقش مهمی را در ارائه ایده‌های برتر دانشجویان فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: دانشکده مشگین‌شهر در رشته‌های مختلف کشاورزی، باغی و دامی خدماتی را به اهالی ارائه می‌کند و قطعاً تقویت و توسعه این دانشکده و ارائه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با مهارت و توانمندی خاص می‌تواند به توسعه منطقه بیش از پیش کمک کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1188856

مهمترین اخبار ایران و جهان: