نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 16:05

مدیریت مصرف آب در همه حوزه‌ها الزامی است

شاهرود- امام جمعه شاهرود بر ضرورت مدیریت درست مصرف آب در همه حوزه‌ها تاکید کرد و گفت: امروز این شهرستان با تنش آبی جدی روبرو است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه ضمن اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه صنعت هسته‌ای کشور، تاکید کرد: باید افتخارات و دستاوردهای هسته‌ای برای مردم ما بیان شود.

وی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای در سد سازی، خشکسالی، محیط زیست، درمان و … رشته‌هایی که زندگی مردم با آن سر و کار دارد کاربردهای مهمی خواهد داشت، ابراز کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند فقط نباید به بیان افتخارات هسته‌ای بسنده کرد بلکه باید به مردم برکت آن را در رشته‌های مختلف نشان داد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه در این شهرستان کشاورزی سنتی است اما اگر بخواهیم به سمت صنعتی شدن پیش برویم، نیاز به فناوری و انرژی هسته‌ای در راستای تأمین منابع خواهیم داشت، تاکید کرد: انرژی هسته‌ای از مؤلفه‌های اصلی اعتبار ملت ایران اسلامی است.

امینی با بیان اینکه از روزگاران قدیم هرچه ملت ایران انرژی هسته‌ای را سبب تقویت می‌دانستند، عده‌ای آدم‌های کم دقت یا خائن بیان می‌کردند که انرژی هسته‌ای را برای چه می‌خواهیم، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کردند انرژی هسته‌ای از مؤلفه‌های اقتدار ملت است.

وی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای تنها در یک مورد می‌تواند ۲۰ هزار مگاوات برق را برای کشورمان تأمین کند، گفت: اگر بخواهیم همین میزان برق را از انرژی‌های فسیلی استحصال کنیم میزان بسیار قابل توجهی گازوئیل و مازوت را می‌بایست بسوزانیم.

امام جمعه شاهرود گفت: در انرژی هسته‌ای شما با کمترین میزان آسیب به محیط زیست می‌توانید بهترین عملکرد را در تأمین انرژی و برق مورد نیاز صنعت و توسعه کشور را فراهم سازید و این یکی از برکات هسته‌ای است.

امینی درباره سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در نمایشگاه هسته‌ای نیز گفت: غربی‌ها باید دست از شیطنت بردارند لذا ارتباط، ادامه همکاری و تعامل با آژانس انرژی هسته‌ای در چارچوب تاکید شده از سوی معلم یه امکان پذیر است.

وی همچنین در ادامه به تنش آبی در شاهرود اشاره کرد و گفت: کم آبی و همچنین کاهش سطح منابع آبی به واسطه کاهش بارندگی‌ها امروز برای شهرستان شاهرود شرایطی را مهیا کرده که با تنش روبرو هستیم در نتیجه باید صرفه جویی در مصرف آب را از جمله الزامات خودمان بدانیم.

امام جمعه شاهرود خواستار تلاش بیشتر مسئولان برای تأمین آب مورد نیاز مردم شد و بیان کرد: حیات ما به آب بستگی دارد لذا باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشت.

امینی همچنین در ادامه به شکست هیمنه آمریکا با سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین و سفر به نیکاراگوئه و ونزوئلا و… اشاره کرد و بیان داشت: انتقال نفت توسط کشتی‌های ایران به این کشورها آن هم در جایی که آمریکا نتوانست کاری کند، سبب شکستن هیمنه و اقتدار آمریکا شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288656

مهمترین اخبار ایران و جهان: