نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 14:47

اشتغال ۵۳ درصدی معتادان بهبود یافته در اصفهان

اصفهان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: ۵۳ درصد از معتادان بهبود یافته در استان اصفهان شاغل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جان نثاری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با انجمن معتادان گمنام استان اصفهان، ضمن تسلیت ایام ماه محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار داشت: شایستگی انسان زمانی خودنمایی می‌کند که هدف از خلقت خود را بداند و در راستای تجلی این هدف تلاش کند.

وی افزود: شاخصه نخست در این انجمن برای ما تعداد افراد تحت پوشش نیست بلکه انجام یک رفتار و منش انسانی در رتبه نخست اهمیت قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان عنوان کرد: طبق فرمایشات قرآن کریم، احیای یک نفر مساوی با احیای بشریت است البته نگاه به کثرت با در نظر گرفتن توان و تأثیر عمل حائز اهمیت است.

وی گفت: یک فرد معتاد شیرازه خانواده را بر هم می‌زند و بر نسل‌های آینده خود نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

جان نثاری خاطرنشان کرد: در این شرایط که فرد هویت انسانی خود را فراموش کرده اگر دریچه‌ای باز شود و فرد رانده شده که به خود ظلم کرده را به راه مستقیم بازگردانیم بزرگترین خدمتی است که می‌توان به یک انسان داشت.

وی افزود: اصل این عمل و بازگرداندن فرد معتاد به زندگی واقعی خود ارزشمند است و افرادی که در این راه قدم برمی‌دارند انسان‌های شریفی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان ادامه داد: البته بدانید که اگر موفقیتی برای شما در این راستا حاصل شد و توانستید یک معتاد را از دام اعتیاد برهانید؛ لطف خداوند متعال نصیب شما شده است.

وی گفت: همکاری و همراهی مدیران و مسئولان نیز تنها یک ابزار است تا مسیر را برای آنانی که قصد خدمت به خلق خداوند را دارند تسهیل و هموار کنیم.

جان‌نثاری ضمن تأکید بر دوری جستن از هرگونه اقدام شُبهه برانگیز در انجمن، خاطرنشان کرد: تا زمانی که بدانیم امور انجمن شفاف است و مفسده‌ای ندارد در اجرای امور مختلف تسهیلگری خواهیم کرد.

وی در خصوص درخواست انجمن برای ایجاد ارتباط بیشتر با رسانه‌ها، عنوان کرد: در شورای اطلاع رسانی استان از رسانه‌ها درخواست خواهیم کرد تا حدی که برای آنها مقدور است ظرفیت این انجمن را برای مردم تشریح کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان متذکر شد: در جلسات انجمن به تقویت تفکر توسل به خداوند و اهل بیت (ع) تأکید و علت اعتیاد فرد شناسایی و به صورت ریشه‌ای رفع شود.

وی با اشاره به آمار ارائه شده از رهایافتگان از دام مواد مخدر، گفت: طبق آمار ارائه شده، ۵۳ درصد از معتادان پس از رهایی از دام اعتیاد شاغل شده‌اند که آمار بسیار امیدبخشی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405553

مهمترین اخبار ایران و جهان: