نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 18:53

صنعا: دولت دانمارک مسئول جنایت قرآن‌سوزی است

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن اقدام دولت دانمارک در اعطای مجوز برای اهانت به قرآن کریم مقابل سفارت عراق در کپنهاگ را جنایتی غیرقابل قبول دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای اقدام دولت دانمارک مبنی بر اعطای مجوز برای اهانت به قرآن کریم و سوزاندن آن مقابل سفارت عراق در کپنهاگ را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که دولت دانمارک مسئول این جنایتی است که تحت هیچ شرایطی به آزادی بیان و عقیده ارتباطی ندارد و این اقدام غیرمسئولانه اقدامی تحریک‌آمیز برای بیش از دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان است.

بنابر گزارش وبگاه «المسیرة»، صنعا در بیانیه خود با اشاره به اینکه این اهانت به قرآن نوعی خشونت و تروریسم و نقض تمامی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی درباره حمایت از آزادی دینی و عقیدتی است، تأکید کرد که دولت‌های اروپایی مدعی حمایت از آزادی دینی هستند اما رفتارهای آن‌ها در قبال دین اسلام، چهره واقعی این دولت‌ها و دوگانگی معیارهای آن‌ها در برخورد با غیر اروپایی‌ها را آشکار کرد.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن همچنین کشورهای عربی، اسلامی و حامیان همزیستی مسالمت‌آمیز را به اتخاذ اقدامات موثر برای مخالفت با این رفتارهای احمقانه از طریق اعمال تحریم‌های اقتصادی بر تولیدات و صنایع سوئد و دانمارک فراخواند.

در این بیانیه بر ضرورت اقدام دولت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای برای عمل به مسئولیت خود و تأکید بر احترام به حقوق بشر و اتخاذ اقدامات بازدارنده علیه طراحان و کسانی که مرتکب خشونت و تحریک علیه ادیان و نفرت‌پراکنی بین‌ ملت‌ها می‌شوند، تأکید شده است.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1395897

مهمترین اخبار ایران و جهان: