نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 13:39

بیش از ۱۱ هزار نفر در اصفهان در رابطه با مواد مخدر دستگیر شدند

اصفهان- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از کشف و ضبط افزون بر ۸ تُن انواع مواد مخدر و دستگیری ۱۱ هزار و ۷۰۹ نفر در این رابطه طی چهار ماهه ابتدای امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد نیکبخت ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی چهار ماه گذشته حدود هشت تُن و ۱۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان اصفهان کشف و ضبط شد، اظهار داشت: طی این مدت ۲۲۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین و ۱۲ دستگاه موتورسیکلت در این رابطه توقیف شده است.

وی با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر در چهار ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۷۰۹ نفر در رابطه با مواد مخدر در اصفهان دستگیر شدند و دستگیری‌ها در این زمینه افزایش ۲۰ درصدی نشان می‌دهد.‌

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۴ مرحله اجرای طرح در محلات استان داشتیم، ابراز داشت: ۱۲۰ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند که نسبت به چهارماهه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ نیکبخت افزود: همچنین چهار هزار و ۸۶۴ نفر خرده فروش و ۶ هزار و ۴۰۶ نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد افزایش داشته و این در حالی است که ظرفیت نگهداری سالانه ۶۵۰ نفر مرد و یکصد خانم را در مراکز داریم.

پلمب ۱۳۰۰ مغازه، عطاری و منزل در رابطه با فروش مواد مخدر

وی اضافه کرد: در چهار ماهه امسال یک هزار و ۳۰۰ منزل و مغازه و عطاری در سطح استان به دلیل فروش مواد مخدر پلمب شدند.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان طی این مدت ۳۲۵ کلاس و کارگاه آموزشی در مراکز دانشگاهی و مدارس و پادگان‌ها برگزار و ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر آموزش دیدند و ۲۲۴ نفر برای مشاوره و درمان به مراکز درمانی اعزام شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397409

مهمترین اخبار ایران و جهان: