نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 19:55

۵.۵ میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی شاهرود اختصاص یافت

شاهرود- فرماندار شاهرود از اختصاص پنج میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال اعتبار به مجموعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان خبر داد و گفت: تجهیز و توسعه کتابخانه ها در برنامه مدیریت شهرستان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جلالی بعد از ظهر یکشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود به میزبانی فرمانداری ضمن اشاره به اعتباراتی که به مقوله کتاب و کتابخوانی شهرستان تزریق شده است، تاکید کرد: پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به کتابخانه های عمومی شاهرود اختصاص و به حساب انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان واریز شد.

وی با بیان اینکه برای تجهیز کتابخانه های شهری و روستایی نیز اقداماتی در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: با کمک خیران، برای تجهیز کتابخانه احمد آباد خارتوران یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه طرح روستای دوست دار کتاب نیز در شهرستان شاهرود اجرایی می‌شود، گفت: با توجه به فعالیت انجمن کتابخانه های عمومی در دیزج و اجرای ۲۵ برنامه فرهنگی و ترویجی، این روستا به عنوان روستای دوست دار کتاب در شهرستان شاهرود معرفی شده است.

جلالی با بیان اینکه مردم شش شهر شهرستان شاهرود مطالبه تجهیز کتابخانه های عمومی را دارند، افزود: تجهیز منابع و امکانات در کنار توسعه فیزیکی در زمره مطالباتی است که مردم از مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان دارند.

وی افزود: واریز نیم درصد درآمدهای شهرداری‌ها به مجموعه کتابخانه های عمومی اقدامی در خور و شایسته ای است که در شهرستان شاهرود شاهد تحقق آن بودیم و می‌تواند به توسعه کتابخانه های عمومی کمک کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418753

مهمترین اخبار ایران و جهان: