نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 13:12

همه چیز درباره گذرنامه اربعین/درخواست به روزهای آخر موکول نشود

بیرجند- رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه خراسان جنوبی گفت: عملیات ثبت درخواست گذرنامه ویژه اربعین حسینی از ابتدای هفته جاری در بیرجند آغاز شده و تا ایام اربعین ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی زنگویی صبح چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: عملیات ثبت درخواست گذرنامه ویژه اربعین حسینی از ابتدای هفته جاری در بیرجند آغاز شده و تا ایام اربعین ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه خراسان جنوبی بیان کرد: از همه شهروندان عزیزی که قصد سفر زیارتی به مقصد عراق دارند به اداره گذرنامه و مهاجرت خراسان جنوبی و یا دوایر مربوطه در شهرستان‌های تابعه مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

زنگویی با اشاره به اینکه درخواست گذرنامه ویژه سفر زیارتی در عراق در ماه محرم و صفر از طریق اپلیکیشن پلیس من نیز مقدور است، گفت: برای درخواست گذرنامه یک قطعه عکس رنگی و تمام رخ با زمینه سفید همراه شناسنامه و کارت ملی نیاز است.

وی بیان کرد: افرادی که زیر ۵۰ سال سن دارد، موافقت وظیفه عمومی و یا کارت پایان خدمت ضروری است و همچنین خانم‌های متأهل باید موافقت رسمی همسر و افراد زیر ۱۸ سال نیز موافقت رسمی ولی را ارائه کنند.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه خراسان جنوبی گفت: گذرنامه تا پنج روز بعد از درخواست رسمی صادر و به افراد ارائه می‌شود.

زنگویی با تأکید بر اینکه افرادی که قصد دریافت گذرنامه عادی را دارند از طریق دفاتر پلیس به علاوه ۱۰ اقدام کنند، بیان کرد: اما افرادی که قصد دریافت گذرنامه زیارتی عتبات در ماه محرم و صفر را دارند از طریق اداره مهاجرت و گذرنامه و یا اپلیکیشن پلیس من اقدام کنند.

وی یادآور شد: تاکنون برای گذرنامه ویژه زیارت عتبات در محرم و صفر حدود ۵۰۰ نفر مراجعه و درخواست خود را ثبت کرده‌اند و از ابتدای سال نیز ۱۳ هزار و ۹۳۸ جلد گذرنامه صادر و تحویل اداره پست شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405097

مهمترین اخبار ایران و جهان: