نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 16:19

نماز جمعه و عاشورا از افتخارات امت اسلامی است

مشگین‌شهر- امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: نماز جمعه و روز عاشورای حسینی از افتخارات و معنویات اسلام بوده و دلیل برتری امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه تقارن روز جمعه، نماز جمعه با عاشورا حضرت سیدالشهدا خالی از لطف نیست، اظهار کرد: نماز جمعه و روز عاشورا از افتخارات اسلام و دلیل برتری امت اسلامی است.

وی بنا به فرموده امام صادق (ع) گفت: روز ظهور امام عصر قائم آل محمد روز جمعه همزمان با روز عاشورای حسینی سیدالشهدا (ع) است.

خطیب نماز جمعه مشگین‌شهر عزاداری برای فرزند پیغمبر در روز عاشورا را یادآور شد و افزود: هر کس در روز عاشورا اشک با خلوص نیت اشک بریزد خداوند متعال پاداش صد هزار شهید را به او می‌دهد و نماز جمعه یادگار امت اسلامی و شهدا است.

حجت الاسلام باوقار در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با بیان اینکه از جمله مصائب عاشورا تشنگی اهل بیت (ع) بود، گفت: زنده نگه‌داشتن یاد بچه‌های تشنه لب کربلا در آن هوای گرم و سوزان و انتقال آن زجرهای آنان از نسلی به نسل دیگر وظیفه همگانی است و بادی به یاد داشته باشیم در آن روز به سه نفر خیلی سخت گذشت «حضرت سیدالشهدا»، «علمدار کربلا» و «زینب کبری» بودند.

وی ضمن دعوت همگان برای تقوا بیان کرد: تقوا آیه عزت است، انسان را عزیز و گرامی می‌کند، زیارت عاشورا شرح مناسک انسان‌های سالک است و منزل به منزل سالکان را به پروردگار عالم نزدیک‌تر می‌کند و تک تک دعاها و خواستارهایی که در زیارت عاشورا وجود دارد به مثابه مقامی از مقامات الهی، عبودیت الهی، و سیر و سلوک الی الله است.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه سیدالشهدا مصباح الهدی و سفینه النجاه و رحمت‌الواسعه است، گفت: دعاها و درخواست‌های زیارت عاشورا دنیوی است و فانی نیست همه مقامات معنوی و ملکوتی هستند

حجت الاسلام باوقار با بیان اینکه انسان با معرفت می‌تواند به مقامات عالیه انسانی و الهی برسد، افزود: زیارت عاشورا مقام همراهی اولیا الهی است و مقام معرفت و همراهی با امام حسین (ع) از نعمت‌های ویژه برای بندگان ویژه پروردگار عالم است.

وی با اشاره به اینکه مقام دوم در زیارت عاشورا ثبات قدم است، خاطرنشان کرد: ثبات قدم در راه امام حسین (ع) در اولویت این مقام است و زمانی این اتفاق می‌افتد که ایمان انسان ایمان سطحی و ناپایدار نباشد.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر در پایان افزود: مقام سوم مقام محیا و زیست الهی است که در این مقام همزیستی با اولاد پیغمبر نصیب مردمان خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412797

مهمترین اخبار ایران و جهان: