نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 01:56

فرشیدی: وزارت آموزش و پرورش از حملات غیر کارشناسی در امان بماند

وزیر اسبق آموزش و پرورش نوشت: با توجه به آنکه تب و تاب انتخابات در روزها و ماه‌های آینده شدت خواهد گرفت، انتظار خانواده‌ها، معلمان و مصلحت دانش‌آموزان آن است که زیر بنایی‌ترین نهاد فرهنگی کشور یعنی وزارت تعلیم و تربیت از حملات غیر کارشناسی در امان بماند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمود فرشیدی
دبیرکل کانون تربیت اسلامی و وزیر اسبق آموزش و پرورش در یادداشتی با عنوان «دانش‌آموزان را قربانی انتخابات نکنید» که در اختیار این خبرگزاری قرار داد، نوشته است: انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال جاری برگزار خواهد شد و طبعاً نامزدهای نمایندگی مجلس تلاش می‌کنند تا از فرصت چند ماهه آینده برای تبلیغات انتخاباتی بهره بگیرند و بدیهی است کسانی که اکنون نماینده هستند یا سابقه نمایندگی دارند، «دغدغه» بیشتری برای تبلیغات داشته باشند هر چند همین دغدغه هم می‌تواند یکی از لغزشگاه‌ها و احساس تکلیف‌های کاذب باشد، زیرا امام خمینی(ره) قریب به این مضمون فرمود که اگر می‌خواهید بدانید که اخلاص دارید یا نه؟ ببینید اگر کار خوب را دیگران هم انجام بدهند خوشحال می‌شوید یا می‌خواهید کار خوب به دست خودتان انجام شود.

در زمینه تبلیغات، یکی از روش‌های زود بازده، نقد غیر منصفانه و تخریب دیگران، به خصوص مسؤولان اجرایی کشور است؛ یعنی کسانی که همواره امام(ره) و مقام معظم رهبری، آنان را مورد حمایت قرار داده‌اند و دشواری مشکلات اجرایی کشور را متذکر شده‌اند.

در این میان مظلوم‌ترین دستگاه اجرایی، وزارت آموزش و پرورش است که مسؤولیت خدمت‌رسانی به ده‌ها میلیون دانش‌آموز و خانواده‌های‌شان از طرفی و مواجهه با کمبودهای مالی و امکاناتی متراکم طی چند ده سال گذشته از طرف دیگر را دارد و لذا هر پیامی علیه این وزارتخانه، مورد توجه مخاطبان و رأی‌دهندگان فراوان قرار خواهد گرفت. 

اینجاست که انصاف در قضاوت، پیش‌نیاز موضع‌گیری‌ها می‌باشد. به‌طور خاص در حوزه آموزش و پرورش، می‌توان گفت استیضاح همزاد وزیر آموزش و پرورش است و از همان روز رأی‌گیری مانند شمشیر داموکلس بر فراز سر هر وزیری جولان می‌دهد چرا که می‌توان همواره یک کتاب مفصل در ارتباط با مشکلات و نیازها و ضرورت‌های نهاد تعلیم و تربیت مطرح ساخت و بدون توجه به فرصت محدودی که مدیریت جدید زمام امور را در دست گرفته است. فریاد وا اسلام سر داد و خدا نکند که چنین شود وگرنه مصداق همان حدیث قرار می‌گیریم که: «عده‌ای سخن گفتن و صحت و سقم آن را جزء اعمال خویش به حساب نمی‌آورند».

به هر حال با توجه به آنکه تب و تاب انتخابات در روزها و ماه‌های آینده شدت خواهد گرفت، انتظار خانواده‌ها و معلمان و مصلحت دانش‌آموزان آن است که زیر بنایی‌ترین نهاد فرهنگی کشور، یعنی وزارت تعلیم و تربیت از حملات غیر کارشناسی در امان بماند؛ حملاتی که گویی می‌خواهد در سه شماره مشکلات آموزش و پرورش را حلّ کند.

به خصوص در شرایطی که مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال جاری، ضمن تبیین جامعی از مشکلات و نیازها و راهبردهای آموزش و پرورش، تغییرات پی در پی وزیر در این دستگاه را مورد نکوهش قرار دادند و بر ضرورت ثبات مدیریت طولانی در این وزارتخانه با توجه به دیربازده بودن برنامه‌های تعلیم و تربیت تأکید فرمودند.

بر این اساس انتظار می‌رود نمایندگان دلسوز مردم و ولایت مدار به خاطر مصلحت دانش‌آموزان و معلمان و ارتقای شاخص‌های علمی و تربیتی آموزش و پرورش از ثبات مدیریت در این دستگاه حمایت کنند و کم‌توجهی دوره‌های گذشته را جبران نمایند؛ نکند خدای ناکرده آنچنان که بعضاً در گذشته اتفاق افتاد به دلیل اختلاف سلیقه‌های گروهی با پافشاری بر انتصاب یک مدیرکل یا رئیس منطقه یا به خاطر تبلیغات انتخاباتی و امثال آن، دانسته یا ندانسته در پوشش صواب و خیر خواهی، افرادی گرفتار معصیتی جبران ناپذیر شوند. 

پایان پیام/                  

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534497

مهمترین اخبار ایران و جهان: