نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 15:17

دانش‌آموزان کدام زنگ درسی را دوست دارند؟

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: زنگ ورزش و درس تربیت‌بدنی به شدت مورد اقبال و توجه دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در آیین آغاز مسابقات ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور که در مدرسه شهید دستغیب منطقه 9 تهران برگزار شد، اظهار کرد:  اظهار کرد: زنگ ورزش و درس تربیت‌بدنی به شدت مورد اقبال و توجه دانش‌آموزان است. به همین دلیل موضوع ورزش می‌تواند یکی از ابزار و وسایل در اختیار هر دو دستگاه برای رسیدن به اهداف متعالی باشد.

وی ادامه داد: در هفته تربیت‌بدنی هستیم و فرصت مناسبی است که جایگاه و اهمیت ورزش و تربیت‌بدنی را در جامعه یک‌بار دیگر متذکر شویم.

کریمیان با بیان اینکه امروز ورزش دستاوردهای فراوانی را برای جامعه دانش‌آموزی، نوجوان و جوان کشور و همه آحاد جامعه دارد، افزود: یکی از فواید ورزش برای جامعه دانش‌آموزی، نشاط و شادی دانش‌آموزان است؛ امروز به شدت نیازمندیم که دانش‌آموزان شادی و نشاط داشته باشند و بهترین ابزاری که می‌تواند آن را به ارمغان بیاورد، درس تربیت‌بدنی و ورزش است.

وی اضافه کرد: همچنین در بحث مهارت‌های مختلف اجتماعی، اخلاقی و مهارت‌هایی که نیازمند هستیم تا یک زندگی بهتر و کامل‌تری داشته باشیم، می‌توانیم از ابزار ورزش استفاده کنیم؛ ضمن اینکه در بحث ورزش همگانی و ورزش قهرمانی، ساعت تربیت‌بدنی و زنگ ورزش در مدارس می‌تواند بستر بسیار خوبی را فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اگر به موضوع ورزش و درس تربیت‌بدنی یک مقداری نگاه تربیتی داشته باشیم و به آن، رنگ و لعاب تربیتی بدهیم، می‌تواند اتفاقات بسیار بزرگی را برای ما رقم بزند.

وی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: با توجه به تکالیفی که در سند تحول آموزش و پرورش و سند دولت مردمی داریم، می‌توانیم به خیلی از اهداف، از طریق ورزش برسیم. 

کریمیان ادامه داد: یکی از ساحات تربیتی در سند تحول، ساحت تربیت زیستی و بدنی است و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت زنگ ورزش، اتفاقات بسیار خوبی را در این زمینه رقم بزنیم و صفات بسیار ویژه که ایمان به خدا، توکل به ائمه، وطن دوستی و ... است در تربیت‌بدنی و درس ورزش به جامعه نوجوان و جوان منتقل کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545309

مهمترین اخبار ایران و جهان: