نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 09:05

میانکاله جانی تازه گرفت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر گفت: بارش‌های اخیر سهم تالاب میانکاله شده و توانسته روح سرزندگی را به طبیعت میانکاله برگرداند.

علی یخکشی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، اظهار کرد: بارش‌های سیل‌آسای پاییزی در مازندران هر چند در تراز آب دریای خزر تاثیری ندارد اما توانسته تاثیر خوبی بر تالاب‌های مازندران از جمله تالاب میانکاله داشته باشد.

وی افزود: بارش‌های اخیر سهم تالاب میانکاله شده و توانسته روح سرزندگی را به طبیعت میانکاله برگرداند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر با اعلام اینکه بارش پاییزی خوب بود اما انتظاری که داشتیم، نبود، تصریح کرد: تحقق انتظار  با رفع انسداد کانال‌ها و انهار منتهی به تالاب بین‌المللی میانکاله منوط به حمایت شرکت آب منطقه‌ای و به لحاظ حقابه زیست محیطی به‌ویژه در فصول پاییز و زمستان است و رفع انسداد با کمک دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای ضلع جنوبی تالاب محقق خواهد شد.

یخکشی گفت: در این زمینه مکاتباتی با نهادهای مربوطه و اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاهای همجوار با تالاب صورت گرفت  تا نسبت به رفع انسداد کانال‌های منتهی به تالاب که قبلا لایروبی شد، اقدام کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حفاظت از میانکاله، خاطرنشان کرد: بحث و دغدغه حفاظت از پناهگاه حیات وحش میانکاله همچنان مورد در اولویت است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588097

مهمترین اخبار ایران و جهان: