نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 11:03

فارس من| نماینده مجلس: مسلمانان کالاهای شرکت‌های حامی صهیونیست‌ها را تحریم کنند

عضو هیات رئیسه مجلس درباره یکی از مطالبات مخاطبان خبرگزاری فارس برای حمایت از مردم فلسطین گفت: مسلمانان در سراسر جهان باید در حمایت از ملت فلسطین کالاهای شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی را تحریم کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ضمن تأکید بر تحریم کالاهای صهیونیستی از سوی مسلمانان گفت: اگر مسلمانان کالاهای شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحریم کنند، قدرت اقتصادی این رژیم کاهش پیدا خواهد کرد.

درخواست تحریم کالاهای حامی شرکت‌های صهیونیستی

تحریم کالاهای حامی شرکت‌های صهیونیستی یکی از درخواست‌هایی است که مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویش‌های مختلفی آن را مطالبه کرده اند، در بخشی از متن یکی از این پویش ها که با عنوان « درخواست تحریم کالاهای حامی شرکت‌های صهیونیستی» به ثبت رسیده، آمده است: « سالهاست که بسیاری از مردم به صورت خودجوش و با بصیرت دینی و سیاسی، بسیاری از کالاهایی را که گفته می‌شود بخشی از سود فروش آنها مستقیم یا غیرمستقیم به رژیم غاصب اسرائیل می‌رسد، بر خود و خانواده تحریم کرده اند. اما آنچه که اذیت کننده است فراوانی فروش این محصولات در بازار جمهوری اسلامی ایران است. ارتباط بسیاری از برندها و محصولات با رژیم صهیونیستی، یا آشکار است یا با بررسی نه چندان پیچیده ای قابل احراز است.»

سردبیر این پویش همچنین تاکیده کرده که « ما مردم کشور اسلامی و انقلابی ایران، خصوصاً در پی این جنایات بی سابقه رژیم کودک‌کش صهیونیستی، به جد از مسئولین مربوطه می‌خواهیم نسبت به توقف تولید و توزیع و فروش محصولات تحت لیسانس شرکت‌ها و برندهای منسوب به رژیم صهیونیستی اهتمام ورزند. مگر نه اینکه فروش هر یک محصول سودی عاید سهامدار و سرمایه گذار اصلی کرده و آن را به لحاظ اقتصادی قدرت می‌بخشد؟ نهایتا همین قدرت اقتصادی است که یا بمب می‌شود بر سر مردم فلسطین و... یا ابزاری می‌شود برای بستن دهان سایر دولت ها و ملت ها… مطالبه ما مردم این است: برای ممانعت از این حرام در جمهوری اسلامی ایران و توقف آن باید اقدامی قاطع و عاجل صورت بگیرد.»

کشورهای اسلامی و عربی اجازه ندهند صهیونیست‌ها هر جنایتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مرتکب شوند

آصفری درباره این مطالبه تاکید کرد: امروز روزی است که همه مسلمانان باید در عرصه عمل برائت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان دهند و برای مقابله با این قاتل بالفطره راهی نیست جز اینکه دست به دست هم دهیم و علیه این رژیم متحد شویم.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: امیدوارم که همه مسلمانان در هر کجای عالم که هستند، متحد و یکپارچه علیه رژیم صهیونیستی بپا خیزند.

سلیمی خاطرنشان کرد: دولت‌های اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی به بیانیه دادن اکتفا نکنند، امروز شاهد آن هستیم که آمریکا، انگلیس و آلمان تمام‌قد پشت رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند اما سران کشورهای اسلامی در کاخ‌های خود نشسته‌اند و تنها بیانیه‌‌هایی با متن‌های ضعیف صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیانیه اتحادیه عرب درباره فلسطین غیرقابل دفاع بود، افزود: توقع این است که کشورهای اسلامی و عربی اجازه ندهند صهیونیست‌ها بخواهند علیه ملت فلسطین هرگونه جنایتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مرتکب شوند.

اوضاع غزه چگونه است؟

همزمان با حملات شدید رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای این منطقه به بیش از ۸ هزار نفر خبر داد.

رسانه‌های فلسطینی بامداد یکشنبه گزارش دادند که رژیم موقت صهیونیستی با استفاده از بمب‌های فسفری در حال بمباران شمال نوار غزه است.

منابع بیمارستانی فلسطینی نیز خبر دادند که با تداوم حملات جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی به نوار غزه، شمار شهدا به بیش از ۸ هزار نفر، که بیشتر آنها زن و کودک هستند، افزایش یافته است.

از سوی دیگر منابع محلی گزارش دادند که مناطق شمالی نوار غزه زیر شدیدترین حملات هوایی اشغالگران کودک‌کُش طی سه هفته اخیر قرار دارد.

پیش از آن، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با بیان اینکه شدت رنج و بحران انسانی در نوار غزه تکان‌دهنده است،‌گفت که بیمارستان‌های غزه به دلیل اتمام تجهیزات در آستانه فروپاشی هستند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت نیز روز شنبه گفت این سازمان نتوانسته با کارکنان خود در غزه ارتباط برقرار کند و وضعیت در این شهر بحرانی است.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1553909

مهمترین اخبار ایران و جهان: