نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 17:15

پذیرش روزانه ۲۵۰ زائر در موکب درمانی رودان

بندرعباس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: موکب درمانی حضرت علی اصغر و بسیج جامعه پزشکی شهرستان رودان، روزانه به ۲۵۰ زائر در کربلا خدمات درمانی ارائه می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی جاودان ظهر جمعه در جمع خبرنگاران بیان داشت: موکب درمانی حضرت علی اصغر رودان زیر نظر موکب مرکزی شهید عراقی زاده دانشگاه علوم پشکی هرمزگان از چهارشنبه یک شهریور ماه مصادف با شش صفر کار خود را آغاز کرده که در روز اول ۷۰ بیمار پذیرش نموده و تا ۱۱ صفر به مدت شش روز میانگین حضور بیماران در این موکب به صورت روزانه ۲۵۰ نفر بوده است.

وی افزود: در این مدت با توجه به حضور زائرین ایرانی خصوصاً زائرین استان هرمزگان از شهرستانهای مختلف تا ۱۲ صفر حدود ۱۲۰۰ نفر تحت درمان قرار گرفته اند همچنین بیماران بدحال به بیمارستان امام حسین علیه السلام جنب حرم امام حسین با هماهنگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی راهنمایی می شوند که در صورت ثبت در سامانه سلاح با بیمه رایگان خدمات دریافت می کنند.

به گفته جاودان، موکب درمانی رودان با ۵ پرستار ،۱ تکنسین دارویی و ۲ پزشک بیشترین بازدهی در این مدت را داشته و به زائرین حضرت ابا عبدالله الحسین در عمود ۱۳۸۱ جنب بیمارستان الکفیل کربلا خدمت رسانی می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: اقلام دارویی به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال توسط خیرین به این موکب درمانی اهداء شده است.

گفتنی است دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با همکاری بسیج جامعه پزشکی در ۶ مکان درمانگاه دایر و کادردرمانی به اربعین حسینی اعزام کرده است.

۱. درمانگاه مرکزی موکب شهید عراقی زاده با کادردرمانی شهر بندر عباس در عمود ۱۴۰ بین نجف و کربلا مستقر است.

۲. با همکاری کادر درمان شهرستان رودان در کربلا جنب بیمارستان الکفیل عمود ۱۳۸۱ درمانگاه برپا شده است.

۳. کادر درمان شهرستان میناب در عمود ۱۳۲۵ جنب بیمارستان ابو مهدی المهندس ورودی شهر کربلا، درمانگاه قمر بنی هاشم دایر و فعالیت می کنند.

۴. با همت کادر درمانی شهرستان حاجی آباد، بین راه نجف و کربلا در عمود ۱۱۵۰ درمانگاه مستقر و خدمت رسانی می شود.

۵. کادر درمان شهرستان قشم همت کرده اند و در کربلا، عمود ۱۴۴۵، خیابان میثم تمار بعد از جسرالحسین، کوچه منتهی به پل هوایی، درمانگاه دایر و خدمات درمانی ارائه می کنند.

۶. با همکاری متخصصان طب سنتی در عمود ۴۷۱ بین نجف و کربلا ، درمانگاه طب سنتی دایر و مراجعین زیادی دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480209

مهمترین اخبار ایران و جهان: