نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 09:33

شب متفاوت کربلا و ورود دسته‌های عزاداری+عکس و فیلم

شب گذشته در حالی که ورود دسته های عزاداری به حرم‌ها ممنوع شده بود، با هماهنگی انجام شده فضا برای حضور دسته‌های عزاداری در حرم‌ها و بین‌الحرمین آماده شد و کشورهای مختلف به سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، شب گذشته حرم‌های امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام حال و هوای متفاوتی داشت.

در حالی که مسوولان عراقی از ممنوعیت ورود دسته‌های عزاداری به حرم‌ها و بین‌الحرمین خبر داده بودند، با مذاکرات متولیان موکب‌ها و دسته‌های عزاداری، مسیر برای ورود آن‌ها فراهم شد و شب گذشته نخستین گروه از عزاداران حسینی در قالب دسته از حرم امام حسین علیه‌السلام وارد شده و پس از حضور در بین‌الحرمین وارد حرم حضرت عباس علیه‌السلام شدند.

وسط بین‌الحرمین با نرده‌هایی‌ از سایر بخش‌ها مجزا شد و دو طرف فضایی برای بانوان و پشت آن تردد زائران در نظر گرفته شد. در فضای میانی بین‌الحرمین نیز یکی یکی دسته‌های عزاداری از کشور و شهرهای مختلف با در دست داشتن تصاویری از شهدا وارد شده و ‌‌به سوگواری پرداختند.

با توجه به ازدحام جمعیت متولیان حرم‌های مقدس کربلا تصمیم گرفته بودند که ورود دسته‌های عزاداری را تا شب سه‌شنبه ممنوع کنند، اما پس از مذاکرات اقوام مختلف، دسته‌های عزاداری وارد شدند و فضا برای زیارت محدود شد.

با این اقدام از بلندگوهای حرم هم همواره خوشامدگویی از خادمان اباعبدالله علیه‌السلام صورت گرفت و اسامی موکب‌ها و دسته‌های عزاداری و ملیت آن‌ها اعلام می‌شد و دسته‌های عزاداری یکی پس از دیگری حضور یافتند و شب متفاوتی را در کربلا رقم زدند.

در ادامه تصاویری از شب متفاوت کربلا را مشاهده می‌کنیم:

فیلمی هم در این باره ببینید:

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484253

مهمترین اخبار ایران و جهان: